خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان:

تمرکز صنایع در قزوین پتانسیل خطر پذیری استان را افزایش داده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۰۸۷

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: یکی از دغدغه‌های بزرگ ما در استان قزوین، تمرکز صنایع متعدد و استفاده آن‌ها از مواد شیمیایی قابل اشتعال و انفجار است که پتانسیل خطر پذیری استان را در حوزه سوانح غیرمترقبه بسیار افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قدرت الله مهدیخانی با اشاره به ضرورت مواجهه با خطرات درواحدهای صنعتی گفت: استان قزوین با داشتن بیش از 3 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ همواره با تهدید خطراتی چون آتش سوزی مواجه است که باید برای آن تدبیر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اضافه کرد: در استان قزوین برخی واحدهای تولید مواد شیمیایی، اشتعالزا و خطرناک وجود دارد که معمولا با خطر حریق مواجه می‌شوند؛ از این رو لازم است برای مقابله با حوادثی مانند آتش سوزی تدبیر و پیشگیری لازم را داشته باشیم.

وی  با اشاره به وقوع حریق در یک گارگاه بازیافت مواد پلاستیکی که روز جمعه در حوالی شهرک صنعتی لیا رخ داد اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های بزرگ ما در استان قزوین، تمرکز صنایع متعدد و استفاده آنها از مواد شیمیایی قابل اشتعال و انفجار است که پتانسیل خطر پذیری استان را در حوزه سوانح غیرمترقبه بسیار افزایش داده و همه ساله شاهد بروز حوادث متعددی در این حوزه هستیم.

این مسئول عنوان کرد: در حریق روز گذشته در کارگاه بازیافت ‌مواد پلاستیکی که ناشی از خطای انسانی بود، یک کارگاه بازیافت مواد پلاستیکی،  حاوی مواد اشتعالزا، به طور کامل در آتش سوخت و به کوهی از خاکستر تبدیل شد، برای اطفای این حریق از ظرفیت آتش نشانی‌های قزوین و پیریوسفیان استفاده شد؛ البته علی‌رغم خسارات زیاد این حادثه تلفات جانی نداشت.

وی بیان کرد: نکته بسیار مهم در بروز اینگونه حوادث بی اطلاعی صاحبان صنایع و کارگران درباره حریق و نیز نبود امکانات ساده ولی موثر در  اطفای حریق مانند کپسول آتش نشانی است، از این رو تشکیل واحدهای واکنش سریع و آموزش کارگران در حوزه صنایع می‌تواند گام موثری در کاهش چشمگیر سوانح و حوادثی از این دست باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ادامه داد: اداره کل مدیریت بحران استان قزوین در صورت درخواست واحدهای صنعتی، آماده ارائه خدمات آموزشی رایگان در این حوزه است تا آسیب‌های حوادث به حداقل برسد.

 مهدیخانی گفت: امیدواریم با تداوم آموزش‌های امداد و نجات و آگاه کردن کارگران شاغل در واحدهای صنعتی و نیز رصد و بازرسی امکانات اطفای حریق در قبل از هر گونه حادثه‌ای ضریب ایمنی را بالا برده و از بروز این حوادث پیشگیری کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز