خبرگزاری کار ایران

اعلام محدودیت‌های کرونایی در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۰۸۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار اعمال محدودیت‌های کرونایی برای تعطیلات نیمه خرداد ماه در سطح استان فارس با هدف ممانعت از شکل‌گیری موج جدید شیوع کروناویروس شد.

به گزارش ایلنا  مهرزاد لطفی، در سیصد و سی و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تبریک به مناسبت روز جهانی طب اورژانس، عنوان کرد: طب اورژانس یکی از گروه‌های پزشکی‌اند، که در خط مقدم بیمارستان ها و مراکز درمانی در بحران ها به ویژه خدمت رسانی به بیماران کووید19 نقش حیاتی و پُررنگ دارند.

وی با اشاره به خطر تجمعات و سفر به عنوان عوامل اصلی انتشار کروناویروس در سطح جامعه، از مردم خواست تا ضمن خودداری از سفر در تعطیلات پایان هفته و پرهیز از هرگونه دورهمی خانوادگی، در کاهش چرخه های انتقال این بیماری همکاری و مشارکت داشته باشند تا بتوانیم کنترل مناسبی بر روند شیوع ویروس کرونا در استان داشته باشیم.

لطفی همچنین از تزریق نزدیک به 35 هزار دوز واکسن کرونا در پایان هفته گذشته به همت تیم واکسیناسیون این دانشگاه خبر داد و با اعلام اینکه این آمار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیشترین تعداد تزریق در یک روز بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور بوده است، از برنامه ریزی مدیران، تیم فعال واکسیناسیون کووید19 در دانشگاه و روسای شبکه های بهداشت و درمان استان برای این اقدام بی نظیر قددرانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در حاشیه این جلسه گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس، متخصصان طب اورژانس شجاعانه همگام با دیگر مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با کروناویروس بر بالین بیماران کرونایی حاضر شده و از هیچ کوششی در این راه دریغ نکردند.

اورنگ ایلامی با بیان اینکه پزشکان طب اورژانس در تمامی بحران ها و حوادث به عنوان پیشگامان نظام سلامت در ارائه خدمات درمانی حضور دارند، گفت: در شرایط پاندمی کووید 19 نیز متخصصان طب اورژانس همچون دیگر بحران ها، شجاعانه در خط مقدم مقابله با این بیماری خدمات ارزشمندی ارائه دادند. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز