خبرگزاری کار ایران

سوانح و حوادث اولین علت مرگ کودکان زیر ۵ سال در تربت جام

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۹۶۰

معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: اولین علت مرگ کودکان زیر ۵ سال در شهرستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی تربت جام سوانح و حوادث است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رحیمیان معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:طبق گزارش رسیده از بیمارستان سجادیه از تعداد ۱۹۳ مورد بستری کودکان زیر ۵ سال در ۲ ماه ابتدای سال بیش از ۲۲درصد موارد بستری، به علت جراحت ناشی از سوانح و حوادث و مسمومیت بوده است؛ و با توجه به آسیب پذیری کودکان در برابر حوادث و به منظور پیش گیری از وقوع حادثه، رعایت نکات ایمنی ضروری است.

او افزود: آسیب‌های ناشی از حوادث از علل اصلی معلولیت، ناهنجاری‌های دائمی و مرگ در کودکان است. هر ساله تعداد زیادی از کودکان، حوادثی را تجربه میکنند. یکی از علل عمده بروز حوادث درکودکان، ناتوانی آن‌ها در شناخت اصول ایمنی و پیشگیری از آسیب‌ها است، مکان‌هایی در خانه و خارج از آن وجود دارد که علی رغم اینکه به چشم نمی‌آید، بالقوه برای کودک آسیب زا است.

معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد:آسیب‌های کودکان قابل پیشگیری است، اما در اغلب مناطق دنیا عامه مردم، سیاست گذاران و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی به آن‌ها کم توجه هستند. اغلب اوقات پس از بروز آسیب به فکر پیشگیری می‌افتیم، در حالی که پیشگیری از آسیب و حادثه باید به عنوان روشی مهم درزندگی به ویژه در مورد کودکان پذیرفته شود و والدین و مراقبان همواره اصول آن را رعایت کنندتا مانع وقوع آسیب در کودکان شوند.

حیمیان بیان کرد: در گذشته آسیب را نتیجه یک تصادف می‌دانستند و برای شانس و اقبال و قضا و قدر نقش پررنگی قائل بودند! در حالی که امروزه می‌دانیم همه آسیب‌ها قابل پیشگیری است.

او ضمن تاکید بر اقدامات پیشگیرانه تصریح کرد: همه آحاد جامعه نسبت به پیشگیری از آسیب‌های کودکان مسئول هستند. همانگونه که محیطی ایمن، مطمئن و پایدار پیش نیاز جامعه سالم است، کودکان شایسته‌ بیشترین سطح سلامتی و زندگی در محیطی ایمن هستند. پیشگیری از آسیب‌های کودکان مسئولیت بزرگی است که نیازمند تعهد و مشارکت کامل مجموعه گسترده‌ای شامل دولت، سازمان‌های ملی و بین المللی، خانواده‌ها و حتی کودکان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز