خبرگزاری کار ایران

کرونا جان دو هرمزگانی را گرفت/ افزایش شدید بستری‌ها در آی‌سی‌یو

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۹۰۱

در هفتمین روز از خردادماه، دو نفر دیگر بر اثر ابتلاء به کرونا در هرمزگان جان باختند و مجموع شمار جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۲۶۱ نفر رسید.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جان باختگان، دوخانم ۷۸ ساله از بندرعباس و ۳۵ ساله از بستک بودند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند؛ افزود: اکنون در مجموع ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت اند.

نوروزیان اضافه کرد: از مجموع بستری ها، ۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۷ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی در همسنجی آماری این هفته کرونا با هفته گذشته اظهار کرد: این هفته آزمایش‌ها و غربالگری ۱۴ درصد افزایش داشت که ۲۴ و نیم درصد نیز موارد مثبت شناسایی شده و ۱۶ درصد موارد بستری در بیمارستان‌ها افزایش داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: در موارد بستری در آی سی یو نیز افزایش ۷۱ درصدی داشتیم که این یک افزایش شدید است.

به گفته نوروزیان در شهر‌ها بیشترین دلیل افزایش انتقال و شیوع کرونا حضور در جمع‌های شلوغ مانند رستوران ها، بازار‌های سنتی، کافی شاپ‌ها و بویژه استفاده از قلیان و حضور در مراسم‌هایی مانند عروسی‌ها است.

وی عنوان کرد: در روستا‌ها نیز حضور در مراسم‌های جمعی مانند عروسی‌ها و مراسم‌های مذهبی بویژه در فضای بسته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: بطور کلی نیز درصد استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان کاهش یافته و در کنار آن با افزایش گرمای هوا و استفاده بیشتر از لوازم سرد کننده در‌ها و پنجره‌ها معمولا بسته می‌شود که این می‌تواند عاملی برای آلودگی بیشتر محیط باشد.

نوروزیان خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در جاسک کهنه یک طغیان ۵۴ نفره داشتیم که به علت حضور یک آشپز مبتلا به کرونا در مراسم‌های مختلف روز عید فطر بود که در نهایت منجر به فوت این فرد نیز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز