خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خبر داد؛

برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی تشکل‌های مردم نهاد در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۷۷۷

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: در راستای آموزش و توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد از این پس هر هفته دوره‌های آموزشی تشکل‌ها به صورت مستمر در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم بیدخام در مراسم افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد استان گفت: با توانمندسازی سمن‌ها از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مختلف، زمینه ارتقا و افزایش خدمات اجتماعی جامعه توسط این سازمان‌ها فراهم خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت بی‌نظیری هستند که می‌توان با تقویت و حمایت از آن‌ها شاهد نشاط و پویایی در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی بود و همکاری این سمن‌ها با دستگاه‌های مربوط بویژه در مواقع بحران می‌تواند به کارهای بزرگ در استان منجر شود.

وی ابراز کرد: در آئین نامه ایجاد سازمان‌های مردم نهاد به مسئله غیر سیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی بودن این سازمان‌ها تاکید شده  و همین امر باعث اعتماد مردم به سمن‌ها است.

این مسئول افزود: تعامل تشکل‌ها با یکدیگر ضروری است و شبکه‌سازی موجب ایجاد تعامل بین سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکیل یک شبکه فراگیر از سمن‌ها و افزایش توانایی آنان برای فعالیت در حوزه تخصصی خواهد شد.

بیدخام اظهارکرد: در ۱۵ ماه گذشته که شاهد شیوع این ویروس در دنیا و به تبع آن در ایران بودیم، تغییر سبک زندگی فردی و اجتماعی در بین شهروندان  به خوبی احساس شد و به رغم تمام گرفتاری‌ها و مشکلاتی که کرونا برای مردم ایجاد کرد؛ اما تبعات مثبتی را نیز به همراه داشت که مشارکت در انجام امور از جمله آن‌ها است.

وی عنوان کرد: در  راستای آموزش و توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد از این پس  هر هفته دوره‌های آموزشی تشکل‌ها بصورت مستمر در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

بیدخام گفت: از نمایندگان سمن‌ها درخواست داریم در دوره‌های آموزشی سمن‌ها شامل کارگاه‌های آموزشی طرح نویسی، گزارش نویسی، مستندسازی، تسهیلگری، تصویر برداری و مدیریت بحران حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز