خبرگزاری کار ایران

اعلام شرایط شرکت در سومین دوره انتخاب کتاب سال استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۴۰۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از شرایط شرکت در سومین دوره انتخاب کتاب سال استان قزوین باعنوان جایزه دکتر احسان اشراقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد حسین اسماعیلی با اشاره به انتخاب کتاب سال استان گفت: سومین دوره انتخاب کتاب سال استان قزوین (جایزه دکتر احسان اشراقی) نامگذاری شده و علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع از فراخوان، نحوه ثبت نام و شرکت در این دوره به سایت اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین به آدرس: ghazvin.farhang.gov.ir بخش رویداد‌های فرهنگی و هنری (فراخوان و ثبت نام) مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افزود: از ناشران، پدیدآورندگان، مترجمان و مصححان دعوت می‌شود دو نسخه از آثار خود را که برای اولین بار در سال‌های ۱۳۹۸ الی ۱۳۹۹ منتشر شده‌اند به همراه کاربرگ مربوطه به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

وی ابراز کرد: تشویق و ایجاد انگیزه در مؤلفان، مترجمان و ناشران استان، تجلیل از خادمان و پدیدآورندگان کتاب استان، ارتقای جایگاه و هویت فرهنگی ناشران و اهل قلم استان مهمترین اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی است.

این مسئول عنوان کرد: کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشد و ملاک سال انتشار، شناسنامه ناشر در کتاب خواهد بود و کتاب‌های نویسندگان بومی یا ساکن استان که در موضوعات دهگانه دیویی و کودک و نوجوان منتشر شده‌اند می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

وی افزود: کتاب‌ها نباید کمک‌ آموزشی و عکس‌ برداری‌ شده باشد و کتب نویسندگان غیربومی در صورتی در این دوره داوری و ارزیابی می‌شوند که موضوع و مضمون کتاب درباره استان قزوین باشد، همچنین مبنای کتاب‌هایی که درباره استان قزوین منتشر شده باشند از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا پایان ۱۳۹۹ خواهد بود و آثاری که در دوره قبلی این جایزه داوری و ارزیابی یا برنده شده باشند از دایره داوری خارج خواهند شد.

اسماعیلی اظهار کرد: کتاب‌های مجموعه مقالات و سخنرانی‌ها اگر دارای موضوع واحد یا نویسنده واحدی باشند، داوری و ارزیابی خواهند شد و در این میان فقط آثاری داوری می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر کتاب، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای ghazvin.farhang.gov.ir تکمیل کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به آدرس دبیرخانه ارسال کرده باشد.

وی بیان کرد: نویسندگان می‌توانند بر اساس آیین نامه موضوعات ده‌گانۀ رده‌بندی دیویی اعلام شده در این دوره شرکت کند که شامل: کلیات (علوم کتابداری، فرهنگ‌ها و دایرة المعارف‌ها، اطلاع‌رسانی، روزنامه‌نگاری، نسخ خطی، فلسفه و روان‌شناسی (فلسفه غرب، فلسفه اسلامی، منطق، روان‌شناسی) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ادامه داد: در بخش دین (کلیات اسلام، علوم قرآنی، حدیث و علوم روایی، فقه و اصول، کلام و فرق، اخلاق، عرفان و تصوف، سیره معصومین و ادیان دیگر، در بخش علوم اجتماعی (جامعه‌شناسی، فرهنگ عامه و مردم‌شناسی، آمار، علوم سیاسی، اقتصاد، حقوق، حسابداری، مدیریت، بازرگانی، آموزش و پرورش، محیط زیست، علوم نظامی و در بخش زبان (زبان فارسی، زبان‌های باستانی و گویش‌های محلی، زبان‌شناسی، زبان عربی و زبان‌های دیگر پیش بینی شده است.

وی ابراز کرد: در رشته علوم خالص (تاریخ و کلیات علم، ریاضیات، نجوم، فیزیک، شیمی، زمین شناسی، زیست‌شناسی و در بخش علوم کاربردی (علوم پزشکی، دامپزشکی، مهندسی مواد و معدن، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی کشاورزی، در بخش هنر (کلیات هنر، هنر‌های نمایشی، نمایشنامه، معماری، شهرسازی، هنر‌های تجسمی، موسیقی، تربیت بدنی) است.

این مسئول عنوان کرد: در بخش ادبیات شعر معاصر، نثر معاصر، نقد ادبی، تاریخ ادبیات، متون قدیم، ادبیات زبان‌های دیگر ادبیات عربی، در رشته تاریخ و جغرافیا (تاریخ، مستندنگاری، جغرافیا) و در بخش کودک و نوجوان (شعر کودک و نوجوان، داستان تألیفی کودک و نوجوان، داستان ترجمه کودک و نوجوان، دین کودک و نوجوان، کلیات (علوم انسانی و هنر) کودک و نوجوان) علوم و فنون کودک و نوجوان) است.

اسماعیلی گفت: مهلت ثبت نام و ارسال آثار از ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه: قزوین، بلوار آزادگان، چهارراه غیاث‌آباد، جنب مسجد امام خمینی (ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، طبقه سوم، دفتر معاونت فرهنگی و هنری ارسال کنند؛ اختتامیه جشنواره نیز در آبان 1400 و همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز