خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از تصفیه خانه آب شرب تویسرکان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۳۳۵

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان بااشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی اجرای تصفیه خانه آب شرب تویسرکان گفت: بهره‌برداری از تصفیه خانه آب شرب تویسرکان ۲۵ سال در اختیار بخش خصوصی خواهد بود.

به گزارش ایلنا از همدان، منصور ستوده با بیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شرب شهرستان تویسرکان ۷۵ درصد فیزیکی دارد؛ گفت: تصفیه خانه آب شرب تویسرکان از مهم‌ترین پروژه های این شهرستان است به نحوی که پس از ساخته شدن سد سرابی، خط آبرسانی از سد سرابی به تصفیه خانه و از تصفیه خانه به داخل شهر انجام شده است.

وی بابیان اینکه کلنگ مجموعه تصفیه خانه آب شهر تویسرکان سال ۱۳۹۴ به زمین زده شد و در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ افزود: ارزش ریالی این پروژه در حال حاضر ۱۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

ستوده با با اعلام اینکه تصفیه خانه تویسرکان به روش BOT انجام شده است، گفت: اجرای پروه به این روش به این معنا است که پروژه با سرمایه گذاری و اجرای طرح توسط بخش خصوصی انجام شده که در نتیجه آن بهره‌برداری از این طرح به مدت ۲۵ سال در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان افزود: دولت تضمین کرده در این مدت آب را از این تصفیه خانه خریداری کند و پس از گذشت ۲۵ سال تصفیه خانه در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: سیستم DAF از کشور اسپانیا خریداری شده و امیدواریم باقیمانده کار که نصب تجهیزات هیدرومکانیکال است سریعتر به انجام برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان همچنین به ممنوع بودن شنا کردن در محدوده سدها و بندهای انحرافی استان همدان اشاره و با بیان اینکه تاسیسات آبی همچون دریاچه سدها محل مناسبی برای شنا نیست، از شهروندان درخواست کرد از شنا در این مکان‌ها خودداری کنند.

ستوده با تاکید بر اینکه لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد، اضافه کرد: طبق قانون هیچ دیه‌ای به ورثه شناگرانی که در مناطق ممنوعه غرق می‌شوند، تعلق نمی‌گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز