خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۲ هزارو۵۵۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن در استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۲۹۵

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۲ هزار و ۵۵۰ فقره تسهیلات با هدف تامین بخشی از ودیعه رهن مستأجران در دوران شیوع کرونا به متقاضیان در این استان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، داریوش حسینی افزود: این تعداد تسهیلات با کمک و حمایت های استانداری همدان و با تاکید بر تسریع توسط روند بانکی به متقاضیان واگذار شده است.

وی اظهار داشت: در قالب این تعداد تسهیلات افزون بر ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار تامین و به مستاجران پرداخت شده است.

حسینی تصریح کرد: مدارک ۶ هزار و ۹۸۰ متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان بررسی و پس از تایید، برای پرداخت وام تحویل شعب بانک های مربوطه شده است.

وی تصریح کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید شرایط مندرج در ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی از جمله داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، تاهل یا سرپرست خانوار و همچنین سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ارائه اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات دارای کد رهگیری از سوی متقاضیان برای دریافت تسهیلات اجباری است.

وی خاطر نشان کرد: کارگران و حقوق بگیران ثابت با اولویت ازدواج های جدید و خانواده های پنج نفره و بیشتر، خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مستاجران بدون مسکن دارای اجاره نامه رسمی با کد رهگیری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اقدام ملی مسکن، برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن ثبت نام کنند.

رقم این وام در تهران ۵۰ میلیون تومان، ۸ کلانشهر بالای یک میلیون نفر جمعیت ۳۰ میلیون تومان و شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد است که در ۲ مدل با سررسید یک ساله و سه ساله به بانک عامل بازپرداخت می‌شود.

در مدل بازپرداخت یک ساله، مستأجران در مدت یک سال، فقط سود تسهیلات معادل یک دوازدهم را پرداخت می‌کنند که مبلغ اقساط ماهانه آن در تهران ۵۴۰ هزار، کلانشهرها ۳۲۰ هزار و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان است؛ اصل وام نیز در پایان یک سال به بانک بازگردانده می‌شود.

در مدل بازپرداخت ۳۶ ماهه نیز اصل و سود وام با نرخ سود ۱۳ درصد مستهلک شده و رقم اقساط ماهانه آن برای وام ۵۰ میلیونی، یک میلیون و ۶۶۰ هزار، وام ۳۰ میلیونی ۹۹۶ هزار و ۴۲۹ تومان و برای وام ۱۵ میلیونی نیز ۴۹۸ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز