خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست سال جاری؛

۲۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در قزوین واگذار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۰۳۰

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ۲۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن طی نیمه اول امسال در استان قزوین تکمیل و به صاحبانشان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ابراهیم مبارک قدم در جلسه شورای تأمین مسکن گفت: در طرح اقدام ملی مسکن برای ساخت ۹ هزار و ۴۸۱ واحد مسکونی در استان قزوین برنامه‌ریزی شده و براساس آخرین وضعیت این طرح در استان قزوین طی سه مرحله بیش از ۱۳ هزار نفر ثبت نام کردند که تاکنون سه هزار و ۶۳۶ نفر از متقاضیان تأیید نهایی شده‌اند و از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیز افتتاح حساب کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: اراضی تخصیص یافته به طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین به دو دسته تقسیم شده و شامل شهرهای پایین‌تر و بالاتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد و برای شهرهای تاکستان، آبیک، اقبالیه، تاکستان، محمودآباد و بیدستان با تأمین زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده است.

وی ابراز کرد: مشکلی برای تأمین زمین اقدام ملی مسکن در استان قزوین وجود ندارد و بیش از ۴۰ هکتار زمین برای احداث واحدهای مسکونی در نظرگرفته شده است.

این مسئول بیان کرد: ۲۰۰ واحد مسکونی در نیمه اول امسال در استان قزوین تکمیل و به صاحبانشان واگذار می‌شود و بزودی فراخوان واریزی مرحله دوم ویژه این واحدها اعلام می‌شود، همچنین برای سایر پروژه‌ها پس از اتمام فوندانسیون و هزینه کرد مرحله اول، فراخوان داده خواهد شد.

وی افزود: در مرحله اول متقاضیان طرح مسکن ملی ۴۰ میلیون تومان واریز وجه داشتند و برای مرحله دوم ۵۰ میلیون در نظر گرفته شده است.

مبارک قدم عنوان کرد: بزودی ۷۰۰ تا یک‌هزار نفر تأیید نهایی خواهند شد که به همین منظور پیش بینی زمین در دستور کار قرار گرفته و ۱۵ هکتار زمین برای آن درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه برای همه پروژه‌ها ناظران هماهنگ کننده و آزمایشگاه‌هایی برنامه ریزی شده که این عوامل به ارتقای کیفی ساخت‌وسازها کمک می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: با توجه به سایتی که در اختیار تعاونی آموزش و پرورش قرار گرفته شده، خوشبختانه مراحل طراحی انجام شده و تا هفته آینده به اتمام خواهد رسید و نقشه‌ها برای بررسی به اداره کل مسکن و شهرسازی ارائه خواهد شد.

مبارک قدم گفت:  این سایت حداقل دارای ۸۰۰ واحد مسکونی ظرفیت است صرفاً برای سهمیه آموزش و پرورش در نظر گرفته شده و در پنج شهر دیگر استان نیز سهمیه‌ای به همین منظور برای آموزش و پرورش در نظر گرفته‌ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز