خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی قزوین خبر داد؛

مطالعه بافت تاریخی دو روستای استان قزوین با هدف ثبت در آثار ملی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۸۰۳

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: بزودی مطالعه بافت تاریخی روستاهای تاکند درشهرستان تاکستان و حاجی عرب در شهرستان بوئین زهرا با هدف ثبت در فهرست آثار ملی و ارسال مدارک به وزارتخانه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، احسان نورانی با اشاره به مطالعه بافت تاریخی روستاهای استان گفت: با انتخاب مشاور از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین بزودی کار مطالعات بافت‌های تاریخی روستای تاکند در شهرستان تاکستان و حاجی عرب در شهرستان بوئین زهرا آغاز می‌شود.  

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: این مطالعه به منظور بررسی ثبت در فهرست آثار ملی و ارسال مدارک به وزارتخانه اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: حفظ و احیای منظر و جلوه بصری روستاهای با معماری سنتی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و از اولویت‌های وزارتخانه است و با ثبت بافت تاریخی روستاها امکان حفظ معماری سنتی ایرانی و بافت قدیمی این مکان‌ها و جلوگیری از صدمه و آسیب به آن‌ها فراهم می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بناهایی که بافت‌های آن‌ها در بخش‌های کالبدی، تاریخی و فرهنگی واجد ارزش و شرایط لازم باشند برای ثبت در فهرست آثار ملی مورد بررسی قرار می‌گیرند و با ثبتشان مشمول قوانین حفاظتی میراث فرهنگی می‌شوند.

نورانی گفت: ثبت ملی بافت‌های تاریخی روستاهای واجد ارزش در توسعه مناطق روستایی و ایجاد چشم انداز مناسب گردشگری برای آن‌ها موثر بوده و احیا و حفظ بافت تاریخی روستاها می‌تواند این مکان‌ها را به جاذبه‌های گردشگری تبدیل کرده و موجب رونق این مناطق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز