خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت گیلان:

معدن «خرشک» از ۲ سال گذشته با حکم دادستانی رودبار تعطیل بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۳۸۵

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به تعطیلی معدن «خرشک» طی دو سال گذشته با حکم دادستانی این شهرستان، گفت: بر فعالیت معادن نظارت جدی می شود.

به گزارش ایلنا از رودبار،فرهاد دلق پوش در جلسه مدیریت بحران رودبار با اشاره به رانش معدن «خرشک»، اظهار کرد: از معدن طی دو سال گذشته به حکم دادستانی تعطیل بوده و فعالیتی نداشته است.

وی با بیان اینکه در گذشته معادن ما به درستی مدیریت نشده و برای صدور مجوز نظارت درستی وجود نداشت، افزود: از سال ۹۶ تا الان هیچ گونه مجوز معدنی در استان گیلان صادر نشده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه معادن استان، منشأ عمران و آبادانی است، گفت: نیازمند مصالح هستیم اما این دلیلی بر این نیست که در اجرا دقت نظر وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: سازمان صنعت و معدن و تجارت، متولی معادن دارای پروانه فعالیت است و قطعاً بر فعالیت معادن نظارت جدی خواهد داشت.

دلق پوش با بیان اینکه در استان گیلان بویژه شهرستان رودبار طی حدود دو سال نظارت بر فعالیت معادن با هماهنگی استانداری انجام شده است، اضافه کرد: افرادی که مجوز فعالیت داشته اما اهل بهره برداری نیستند خلع ید شده و آنهایی که مشکل اجتماعی به وجود می‌آورند به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

وی از استعلام برای صدور مجوز معادن از ۱۵ مرجع قانونی خبر داد و گفت: اتفاق معدن «خرشک» باید به صورت فنی و کارشناسانه بررسی شود و قضاوت عمومی، قضاوت درست نخواهد بود از طرفی زندگی مردم و حقوق آنها و صیانت از حق مردم هم جز وظایف اصلی ما است.

رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه با اشاره به نظر کارشناسان اعزام شده به منطقه خرشک، اضافه کرد: با توجه به نظر این کارشناسان این معدن طی دو سال گذشته با حکم دادستانی تعطیل بوده است.

وی ادامه داد: البته از قبل نسبت به این رانش زمین و آسیب آن به خطوط لوله نفت تذکرات و گزارش‌هایی به مسئولان شده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز