خبرگزاری کار ایران

تراز بازرگانی خارجی خراسان رضوی در فروردین ماه امسال مثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۳۰۷

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان در فروردین ماه امسال مثبت و معادل ۶۶ میلیون دلار است.

به گزارش ایلنا از مشهد، امید جهانخواه ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص وضعیت تراز بازرگانی خارجی استان، گفت: بر اساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی میزان صادرات کالا از گمرکات استان در فروردین ۱۴۰۰ معادل ۲۴۹هزار تن و به ارزش ۹۵میلیون دلار است.

او افزود: همچنین در فروردین ماه میزان واردات استان تقریبا ۱۴ هزار تن و با ارزشی بالغ بر ۲۹ میلیون دلار بوده است. با توجه به مقایسه ارقام صادارت و واردات تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ مثبت و معادل ۶۶ میلیون دلار است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در مورد عمده اقلام صادراتی از گمرکات استان ادامه داد: سیب تازه، مقاطع فلزی، انواع پسته‌ها با پوست تازه یا خشک، کفپوش، مصالح ساختمانی  از جمله اقلام عمده صادراتی از گمرکات استان بوده‌اند.

جهانخواه بیان کرد: عمده کشور‌های مقصد صادارت از گمرکات استان کشور‌های افغانستان، عراق، ازبکستان، ترکمنستان، پاکستان و امارات متحده عربی هستند.

او درباره اقلام عمده وارداتی از گمرکات خراسان رضوی تصریح کرد: تجهیزات الکترونیکی، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، مواد اولیه واحد‌های تولیدی، ماشین‌های واحد‌های تولیدی از جمله این اقلام هستند. این اقلام از کشور‌هایی همچون ازبکستان، عمان، چین و امارات متحده عربی وارد شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز