خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج کشاورزی گیلان مطرح کرد:

افزایش عملکرد ۲۵ درصدی برنج با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۸۸۰

رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با اشاره به اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز، گفت: تعداد ۱۶ هزار و ۷۸۲ مزرعه در این طرح بین ۸ تا ۲۵ درصد افزایش عملکرد داشتند.

به گزارش ایلنا از رشت، سرهنگ مرتضی مرادی در نشست خبری خود در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان عرصه کشاورزی را یکی از عرصه‌های توانمندی کشور دانست و اظهار کرد: طرح بسیج همگام با کشاورز با همکاری سازمان بسیج کشاورزی و مؤسسه تحقیقات برنج با هدف حمایت ویژه از محصول استراتژیک برنج، از سه سال گذشته در گیلان اجرایی شد.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با بیان از امروز ۷۵ تن کود رایگان بین کشاورزان استان گیلان توزیع می‌شود، بیان کرد: تعداد ۱۶ هزار و ۷۸۲ مزرعه در طرح بسیج همگام با کشاورز بین ۸ تا ۲۵ درصد افزایش عملکرد داشتند.

وی با اشاره به اینکه در طرح مذکور، ۴ هزار و ۸۱۰ تن افزایش عملکرد شلتوک داشتیم، تصریح کرد: سود کشاورزان ناشی از افزایش عملکرد، ۴۴۰ میلیارد ریال طی ۳ سال است.

مرادی اضافه کرد: در طول ۳ سال طرح بسیج همگام با کشاورز، هزار و ۸۴۶ مربی بسیج اختصاصاً در مورد محصولات ارقام مختلف برنج آموزش دیدند و برخی نیز گزینش و به کار گرفته شدند.

وی تعداد با بیان اینکه تعداد ۸ هزار و ۷۰۰ کشاورز در این طرح و در کلاس‌های ویژه اراضی کشاورزی آموزش دیدند، افزود: از امروز نهاده‌ها توزیع می‌شود تا شاهد افزایش عملکرد با توجه به خشکسالی‌ها باشیم.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه ۶۵۵ تن بذر گواهی شده طی سه سال توزیع شد، تصریح کرد: ۷۸ استاد برتر در سطح ملی در طرح همگام با کشاورز با این مجموعه همکاری کردند.

مرادی با بیان اینکه با توجه به بالا بودن تعداد بهره برداران، از امسال طرح جدید مدیریت پایدار در اراضی کشاورزی را آغاز می‌کنیم، گفت: این طرح برای جمعیت ۱۰ هزار کشاورز اجرایی می‌شود.

سید علی موسوی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان ۳۰ درصد از برنج کشور را تأمین می‌کند، بیان کرد: برنامه ما برای سال ۱۴۰۰، پوشش ۱۰ هزار هکتار و خریداری و توزیع ۷۵ تن کود بین کشاورزان گیلانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز