خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار ایلام:

جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان می‌تواند اشتغالزا باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۸۱۸

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به این که در چند سال گذشته با توسعه خانه‌های بوم گردی در استان شاهد حضور گردشگران از سراسر جهان بودیم بیان کرد: گسترش این منازل بوم گردی باعث بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی و در نتیجه ایجاد اشتغال در استان می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد کرمی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی بخشی بسیار مهمی از جهان امروز را تحت تأثیر قرار داده است و در استان ایلام هم با توجه به غنای فرهنگی و میراث کهن و جاذبه‌های گردشگری و همچنین صنایع دستی بسیار ارزشمند می‌تواند در تولید ثروث و ایجاد اشتغال در استان نقش اساسی ایفا کند.

وی با اشاره به این که در چند سال گذشته با توسعه خانه‌های بوم گردی در استان شاهد حضور گردشگران از سراسر جهان بودیم بیان کرد: گسترش این منازل بوم گردی باعث بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی و در نتیجه ایجاد اشتغال در استان می شود.

معاون عمرانی استاندار با بیان این که اشتغال در حوزه‌ میراث فرهنگی ارزان‌تر و ماندگار‌تر از دیگر بخش‌ها است اضافه کرد : میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند نقش کلیدی در ایجاد شغل در جامعه داشته باشد که ضمن حفظ محیط زیست می‌تواند استان را به عنوان قطب گردشگری معرفی کند چرا که ما در استان آب و هوای متنوعی داریم که جذابیت را در استان از کویر، کوهستان و میراث فرهنگی کهن و همچنین صنایع دستی ارزشمند و فاخر ایجاد می‌کند.

در حاشیه این مراسم نیز موزه خصوصی سنگ و سنگواره و مخزن امن اشیای فرهنگی تاریخی افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز