خبرگزاری کار ایران

تعداد موالید خراسان رضوی در سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۷۱۴

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از کاهش 7 درصدی تعداد موالید در این استان در سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، غلامحسین دلبری با یادآوری اینکه تعداد موالید استان در سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است گفت: با توجه به اینکه در سال ۹۹ به خاطر محدودیت‌های کرونایی ۷ پایگاه غربال در شش ماه اول و ۳ پایگاه در شش ماه دوم تعطیل شده‌اند پوشش ۸۷ درصدی موالید در این برنامه، باز هم رتبه‌ اول کشور را بدست آورده است.

وی همچنین درباره هزینه‌های این برنامه برای خانواده‌ها گفت: در مناطق محروم روستایی و شهری، این برنامه به صورت رایگان انجام می‌شود و در مناطق برخوردار، هزینه‌ اندکی از خانواده‌ها دریافت می‌شود که نسبت به بخش خصوصی، بسیار کم است.

وی خاطر نشان کرد: هزینه غربال تک آزمون حدود یازده هزار و پانصد تومان و غربال دو آزمون حدود ۵۹ هزار تومان است.

دلبری گفت: البته ما یارانه‌هایی در مرحله تشخیص و مداخله داریم که به خانواده‌هایی که کار درمان کودکان‌شان را پیگیری می‌کنند پرداخت می‌شود و ملاک پرداخت، جداولی است که توسط سازمان بهزیستی ابلاغ شده است ولی به طور کلی می‌توان گفت این مراحل برای خانواده های کم‌بضاعت، رایگان انجام می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سال ۹۹ بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای تأمین یارانه‌های این برنامه به استان تخصیص یافته که تمام آن به خانواده‌های واجد شرایط پرداخت شده است

به گفته‌ این مسئول در بین شهرستان های خراسان رضوی ۷ شهرستان خلیل آباد، داورزن، خوشاب، باخرز، صالح‌آباد، کوهسرخ و ششتمد به خاطر نداشتن مرکز پایگاه ثابت یا سیار، معاینه نوزادان‌شان در بیمارستان شهرستان‌های مجاور انجام می‌شود.

وی افزود: در ۲ شهرستان رشتخوار و فیروزه، معاینات به شکل پایگاه سیار و در مابقی شهرستان ها این معاینات در پایگاه ثابت غربال شنوایی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز