خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

ترخیصی‌های کرونایی مدت قرنطینه خانگی را رعایت کنند / مردم فریب فروش واکسن کرونا در فضای مجازی را نخورند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۶۳۸

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: لازم است ترخیصی‌های کرونایی نکات لازم و قرنطینه خانگی را به مدت دو هفته رعایت کنند.

محمدرضا رضایی بنا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین آمار بیماری کرونا طی شبانه روز گذشته در استان اردبیل بیان کرد: متاسفانه طی شبانه روز گذشته 36 بیمار جدید به جمع موارد بستری کرونایی در استان پیوستند.

وی در خصوص وضعیت ترخیص بیماران بهبود یافته نیز گفت: در مدت یاد شده 39 بیمار با بهبودی نسبی از بیمارستان های استان ترخیص شده اند که باید نکات لازم و قرنطینه خانگی را به مدت دو هفته رعایت کنند و پس از بهبودی کامل می توانند از منزل خارج شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته هیچگونه موارد فوتی در استان گزارش نشده اما این امر نباید عاملی برای سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

رضایی بنا از وضعیت وخیم 56 بیمار و بستری آنان در بخش آی سی یو خبر داد و گفت: در حال حاضر جمعا 253 بیمار کرونایی در بیمارستان های اردبیل بستری هستند که با توجه جدی مردم به رعایت توصیه های بهداشتی این میزان قابلیت کاهش چشمگیر را خواهد داشت.

وی در خصوص آمار مبتلایان به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته به تفکیک شهرستان‌های استان عنوان کرد: از 36 مورد بستری ناشی از ابتلا به کرونا در استان، 27 نفر از اردبیل، یک نفر مشگین شهر، 3 نفر پارس آباد، یک نفر گرمی، یک نفر کوثر و 3 نفر از خلخال گزارش شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص تبلیغ واکسن‌های تقلبی کرونا هشدار داد و گفت: اخیرا افراد سودجو با انتشار آگهی‌های فریبنده در فضای مجازی، ادعای فروش واکسن کرونا را دارند و از شهروندان می‌خواهند که برای خرید ثبت نام کنند.

رضایی بنا ادامه داد: این افراد سودجو، واکسن‌های تقلبی و جعلی را تبلیغ و صرفاً به قصد سودجویی، سرقت‌های اینترنتی، سرقت اطلاعات شخصی و کلاهبرداری، دست به چنین اقدامی می‌زنند.

وی گفت: مردم فریب تبلیغات پر زرق و برق فضای مجازی با عنوان «ثبت نام و خرید واکسن کرونا» را نخورند و به هیچ‌وجه به صفحه‌های تقلبی ایجاد شده با عناوین مختلف در این خصوص اعتماد نکنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: تنها مرجع قانونی واکسن کرونا، وزارت بهداشت و درمان است و هرگونه خبری در این خصوص قطعاً از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز