خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی استان:

ارتقای فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی قزوین در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۴۴۷

به منظور تبیین وظایف دستگاه‌ها برای توسعه گردشگری مذهبی استان اولین جلسه بررسی سند ارتقای فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: استان قزوین با برخورداری از اماکن متعدد مذهبی شامل امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد تاریخی از جمله آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع)، بقعه چهار انبیاء و مسجد جامع عتیق  از ظرفیت‌های غنی در حوزه گردشگری مذهبی برخوردار است و بسیاری از این اماکن علاوه بر یک مکان فرهنگی و زیارتی، یک اثر تاریخی هستند که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در طی سال به ویژه ایام نوروز به همراه دیگر جاذبه‌های گردشگری مورد توجه گردشگران نوروزی واقع می‌شوند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: این جلسه پیرو مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور با هدف ارتقای فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی استان به دبیری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی و با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه گردشگری مذهبی به صورت مستمر برگزار و وظایف دستگاه‌ها برای توسعه این بخش به صورت موضوعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خزائلی مرمت و بهسازی اماکن مذهبی را از اولویت‌های توسعه گردشگری مذهبی خواند و افزود: خوشبختانه با تعامل سازنده دستگاه‌ها و مشارکت مردم بسیاری از بناهای تاریخی – مذهبی به ویژه مساجد تاریخی طی سال گذشته مرمت شدند و پروژه عظیم مرمت امامزاده‌حسین (ع) نیز در حال انجام است که امیدواریم با ادامه این روند و ارتقاء جایگاه این حوزه بستر مناسبی برای حضور گردشگران مذهبی در استان فراهم شود.

وی عنوان کرد: تولید و عرضه محصولات فرهنگی مرتبط با این حوزه، تبدیل اماکن مذهبی به کانون‌های فرهنگی، برگزاری برنامه‌های دینی با همکاری حوزه و دانشگاه، تقویت مشارکت مردمی و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد، توسعه زیرساخت‌های بهداشتی اماکن مذهبی و تقویت امکانات حمل و نقل زائران از شاخص‌های مهم توسعه گردشگری مذهبی استان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز