خبرگزاری کار ایران

ضرورت به‌روزرسانی دستگاه‌های بازیافت زباله سایت محمد‌آباد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۳۵۰

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بروز رسانی دستگاه بازیافت زباله در سایت محمدآباد ضرورت دارد و باید با آخرین فناوری روز و به گونه‌ای صورت گیرد که محصول آن قابل فروش باشد تا به درآمد زایی و جبران هزینه‌های صورت گرفته منجر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی در بازدید از مرکز دفن زباله محمدآباد به ضرورت آزمایش آب‌های زیرزمینی مجاور این مرکز اشاره کرد و گفت: آزمایش مجدد آب‌های زیرزمینی باید توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته طی چند ماهه گذشته، فعال شدن کارخانه بازیافت، نصب دوربین با نظارت اداره محیط زیست جهت کنترل ورود و خروج ماشین‌های حامل زباله، فراهم کردن امکانات بهداشتی برای کارگران، فنس کشی اطراف سایت، ایجاد فضای سبز، حفر چند حلقه چاه و جمع آوری زباله‌ها از سطح مرکز است.

قدرتی با تاکید بر لزوم بروز رسانی دستگاه بازیافت زباله در سایت محمدآباد گفت: این امر باید با آخرین فناوری روز بوده و به گونه‌ای صورت گیرد که محصول آن قابل فروش باشد تا با وجود حدود ۷۰۰ تن طلای کثیف که روزانه وارد این سایت می‌شود، درآمد زایی و جبران هزینه‌های صورت گرفته از طریق موارد مرتبط با خود زباله و پسماند‌ها انجام شود، اما تا تحقق این امر باید همه شهرداری‌ها به تناسب زباله تحویلی در تامین هزینه سایت سهیم باشند و مدیریت نیز با شهرداری مرکز استان اعمال شود.

مقام ارشد قضایی استان اجرای طرح تفکیک از مبدأ زباله را راهکار اساسی حل مشکلات سایت محمدآباد دانست و یادآور شد: افرادی که در سطح شهر برای ارتزاق خود اقدام به جمع‌آوری و تفکیک زباله می‌کنند، باید شناسایی و برای اجرای این کار ساماندهی شوند.

وی با تاکید بر لزوم بررسی و صحت‌سنجی قرارداد‌های پیمانکاری سایت محمدآباد توسط سازمان بازرسی افزود: با وجود اینکه اصل بر صحت است، اما شبهاتی درباره برخی از قرارداد‌های منعقده از جهت انطباق با قوانین وجود دارد که باید با حضور کارشناس بازرسی کل استان مورد بررسی و پایش قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز