خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

موزه دفاع مقدس گیلان محلی برای انتقال فرهنگ ایستادگی و ایثار به نسل جوان و آیندگان باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۲۸۸

استاندار گیلان احداث موزه دفاع مقدس را اقدامی ارزشمند و مانا عنوان و تأکید کرد که این مرکز فرهنگی محلی برای انتقال فرهنگ ایثار، ایستادگی و رشادت فرزندان این مرز و بوم به نسل جوان و آیندگان باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه هیأت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان؛ با گرامیداشت روز غرورآفرینو افتخارآمیز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر که به نام روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم ملی نامگذاری شده، اظهار داشت: هر عملیاتی که از دوران دفاع مقدس مرور کنیم، با ایثار رزمندگانی مواجه می شویم که عزت را برای میهن و ملت ایران آفریده اند.

وی احداث موزه دفاع مقدس را اقدامی مهم، ارزشمند و مانا عنوان کرد که می تواند محلی برای انتقال فرهنگ ایثار، شهادت، شجاعت، ایستادگی و رشادت فرزندان این مرز و بوم به نسل جوان و آیندگان باشد.

استاندار گیلان با قدردانی از حمایت های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای راه اندازی این مرکز فرهنگی و نیز اهتمام مدیران دستگاه های اجرایی، مشارکت جمعی را در حصول نتیجه موثر خواند و یادآور شد: باید در اجرای تصمیمات اتخاذ شده، تسریع و زیرساخت ها بویژه در مورد فاز اول، تا مردادماه آماده شود.

زارع ادامه داد: در خصوص تأمین تجهیزات و امکانات نیز در کنار استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح، از اسناد و مدارک گرانبهایی که خانواده های معزز شهدا و ایثارگر در اختیار دارند، بهره بگیرید.

وی نقش آفرینی موثر دستگاه های ذیربط و رایزنی آنها ازجمله بنیاد شهید استان برای به دست آوردن این اسناد و نمایش آنها در بخش کتابخانه این مرکز فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نهایت تلاش صورت گیرد تا این مجموعه، برای بازدید دانش آموزان مهیا شود.

نماینده عالی دولت در استان در خاتمه سخنانش اضافه کرد: عملیات اجرایی فاز 2 این مرکز فرهنگی، بلافاصله پس از افتتاح فاز 1، آغاز شود.

زارع پیش از این جلسه از روند تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و نیز نمایشگاه عکس دایرشده بازدید کرد.

در این جلسه حسین مصطفی پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گزارشی از روند تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ارائه و مدیران کل دستگاه های اجرایی نیز برای شتاب در ارائه خدمات زیرساختی لازم به منظور تکمیل این مرکز فرهنگی، اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز