خبرگزاری کار ایران

کنفرانس بین المللی «کرونا و نظام سلامت» در زنجان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۲۷۷

به همت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، کنفرانس بین‌المللی سه روزه «کووید ۱۹، نظام سلامت و درس‌های آموخته» از ۴ تا ۶ خردادماه امسال‌ خواهد بود.

به گزارش ایلنا از زنجان، به همت دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان، کنفرانس بین‌المللی سه روزه «کووید ۱۹، نظام سلامت و درس‌های آموخته» از 4 تا 6 خردادماه امسال‌ خواهد بود.

سمپوزیوم بین‌المللی «کووید - ۱۹ و نظام سلامت – درس‌های آموخته» به بررسی نحوه برخورد نظام سلامت کشور به معنای عام آن با بیماری کووید - ۱۹ به عنوان یک بیماری جدید و ناشناخته و نقاط ضعف و قوت آن در مواجهه با این بیماری از جمله در بخش روش‌های مختلف درمانی به کار رفته، تاثیر روش‌های مختلف حفاظتی و روش‌های بهداشتی مورد استفاده برای حفظ ایمنی محیط زیست به لحاظ ایجاد بیماری، مراقبت‌های پرستاری و درمانی و نیز روش‌های غربالگری، رژیم‌های دارویی به کار رفته، نظام مراقبتی به کار رفته، نحوه آموزش و اطلاع‌رسانی و در پی آن مشارکت‌های مردمی، چگونگی هماهنگی‌های بین‌بخشی، سلامت روان، باورها و آموزه‌های دینی و نظام سلامت و تشخیص و گزارش‌دهی که همگی از جمله موضوعات بحث‌برانگیز و پراهمیت در مواجهه با یک بیماری نو پدید هستند، خواهد پرداخت.

این همایش با ارائه آخرین یافته‌ها و پژوهش‌های علمی خود در این زمینه و با توجه به ادامه بروز موارد بیماری‌های نوپدید و بازپدید در سطح جهانی، به تبادل تجارب پرداخته و دستاوردهای همایش چراغ راه برنامه‌های مدیریتی و عملی برای مبارزه با بیماری‌های بازپدید – نوپدید و به ویژه کووید ۱۹ خواهد بود.

خدمات پیشگیرانه، غربالگری، اطلاع‌رسانی، آموزش عمومی و دستورالعمل‌های بهداشتی، ایمن‌سازی همگانی بر علیه کووید ۱۹، تشخیص، مراقبت، درمان و پیامدها، کووید ۱۹ و سلامت روان، مشارکت‌های مردمی، نیروهای داوطلب و سازمان‌های مدنی و غیردولتی، قانون‌گذاری، سیاست‌گذاری، حمایت‌طلبی، همکاری بین‌بخشی و شبکه‌سازی، مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی از جمله محورهای کنفرانس بین‌المللی کووید - ۱۹ و نظام سلامت - درس‌های آموخته است.

بسیج منابع، ظرفیت‌سازی و توانمندسازی، مدیریت بحران، میزان دسترسی گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض خطر به خدمات درمانی، وضعیت ارائه سایر خدمات بهداشتی و درمانی در جریان همه‌گیری کووید ۱۹، نظام ثبت و گزارش‌دهی، پایش و ارزشیابی مداخلات مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹ و نقش نظام آموزش پزشکی در همه‌گیری کووید - ۱۹ از جمله محورهای همایش مذکور است.

تاکنون بیش از ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش بین‌المللی کووید - ۱۹ و نظام سلامت - درس‌های آموخته ارسال شده که ۲۳ مقاله آن پذیرفته شده است و ۲۱۴ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد و مقالات برتر در مجله اسکوپوس دانشگاه چاپ خواهد شد.

برای همه شرکت‌کنندگان در این کنفرانس بین‌المللی گواهی حضور صادر خواهد شد و کلیه پروسه برای شرکت‌کنندگان رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز