خبرگزاری کار ایران

نجات مرد ۶۰ ساله مصدوم ترومایی در منطقه کوهستانی بندرلنگه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۲۴۰

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از نجات یک مصدوم سقوط از ارتفاع توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ بندرلنگه خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حسین قاسمی گفت: پیرو تماس یک شهروند، با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ بندرلنگه و ارائه گزارشی مبنی بر سقوط از ارتفاع یک مرد ۶۰ ساله در کوه سنگچول واقع در  اطراف روستای رستاق، بالافاصله، ماموریت از طریق سامانه آسایار به پایگاه جاده ای اورژانس ۱۱۵ رستاق اعلام و پرسنل شیفت آقایان زارعی و حسین پور عازم محل حادثه شدند.

وی افزود: مصدوم که برای کندن عسل به کوه رفته بود؛ از ارتفاعی نامشخص سقوط می‌کند و دچار ترومای شدید و متعدد به ناحیه سر و گردن و ستون فقرات شده بود.

قاسمی عنوان کرد: با توجه به سخت گذر بودن منطقه و عدم امکان تردد آمبولانس، کارشناسان اعزامی به همراه وسایل و تجهیزات مورد نیاز و بعد از طی مسافتی طولانی، خود را بر بالین بیمار رساندند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه اضافه کرد: با توجه به وخامت حال بیمار، اقدامات اولیه درمانی از قبیل فیکس کردن سر و گردن، پانسمان و کنترل خونریزی، حمایت تنفسی و رگ گیری در محل حادثه انجام و مصدوم را به کمک اهالی به آمبولانس و از آنجا جهت ادامه درمان به بیمارستان شهدا بندرلنگه منتقل کردند.

قاسمی خاطر نشان کرد: ماموریت پرسنل اورژانس، بعد از تلاشی ۶ ساعته برای نجات جان این مصدوم در ساعت ۲۳:۱۱ به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز