خبرگزاری کار ایران

افتتاح موزه‌ مردم‌شناسی و عشایر شهرستان رضوانشهر به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۹۴۰

در پنجمین روز از هفته گرامیداشت میراث‌فرهنگی، موزه‌ ‌مردم‌شناسی و عشایر شهرستان رشت، با حضور مدیرکل و معاونین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان و فرماندار رضوانشهر افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، همزمان با پنجمین روز از هفته گرامیداشت میراث‌فرهنگی، موزه مردم‌شناسی و عشایر شهرستان رضوانشهر، با حضور مسعود حلاج‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی معاون میراث‌فرهنگی استان، حجت‌ الاسلام مهدی‌نژاد امام جمعه شهرستان رضوانشهر و محمود قاسمی، فرماندار این شهرستان، افتتاح شد.

در مراسم این افتتاح، حلاج‌پور ضمن تقدیر و تشکر از مردم فرهنگ‌دوست رضوانشهر گفت: مشارکت مردم رضوانشهر در اهدا آثار و اقلام فرهنگی و تاریخی به موزه مردم‌شناسی و عشایر رضوانشهر، نمونه‌ای کم‌نظیر از مشارکت مردمی در حفظ و حراست از فرهنگ و آیین‌های بومی محلی محسوب می‌شود.

حلاج‌پور با اشاره به ادامه روند احداث و توسعه موزه‌های تخصصی در سطح استان گیلان تصریح کرد: موزه مردم‌شناسی و عشایر رضوانشهر سومین موزه تخصصی است که در هفته میراث‌فرهنگی سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

حلاج‌پور افزود: موزه صید و صیادی پره‌سر نیز که تفاهم‌نامه آن در سال گذشته با شهرداری این شهر منعقد شده است از دیگر موزه‌های تخصصی است که روند احداث آن دنبال می‌شود و با بهره‌برداری از این طرح، شهرستان رضوانشهر از ظرفیت مناسبی در انتقال مفاهیم فرهنگی و آیین‌های سنتی برخوردار خواهد شد.

قاسمی نیز در این نشست با تقدیر از اقدامات ارزشمند اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: ثبت روستای ارده رضوانشهر به عنوان روستای ملی صنایع‌دستی با محوریت شال‌‌بافی و بهره‌‌برداری از موزه مردم‌شناسی و عشایر رضوانشهر نشان‌دهنده توجه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان است و امید است با ادامه این روند، برنامه اقتصاد پویا محلی با محوریت گردشگری در شهرستان رضوانشهر محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز