خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد؛

صنعت و تولید در شرایط ثبات اقتصادی رشد پیدا می‌کند/ وعده‌های واقعی مشارکت را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۹۰۷

رئیس اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر اینکه همه ما دنبال ثبات اقتصادی در کشور هستیم، گفت: صنعت و تولید در شرایط ثبات اقتصادی رشد پیدا می کند و فعالان اقتصادی کشور باید نسبت به پیش بینی آینده تولید و وضعیت بازار مبنای حرکت فعالیت اقتصادی خود برنامه ریزی کنند.

به گزارش ایلنا جمال رازقی در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس که به شکل وبینار برگزار شد، گفت: مردم ما بسیار آگاه و مسلط به امور روز هستند و کاندیداهای انتخابات‌های پیش رو در کشور باید در بیان وعده‌های انتخاباتی خود در حوزه اقتصاد، واقعیت‌ها را همراه با راهکار اجرایی بیان کنند زیرا دیگر مردم پذیرای حرف های شعاری و وعده های توخالی که واقعی نباشد، نیستند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با یادآوری اینکه همواره موضوع ارز از محورهای شعاری کاندیداها بوده است، اضافه کرد: دهه‌های متمادی است که نرخ ارز در کشور ما دستخوش مسایل مختلف است و ما تنها کشوری هستیم که در ۴۰ سال متوالی تورم دو رقمی را داشته‌ایم و این روند را برای فعالیت مدیران اقتصادی و صنعتی کشور بسیار سخت می کند.

وی که اعتقاد دارد ثبات اقتصادی در کشور نداریم و فعالان این حوزه باید با مسائل مختلف و ابعاد گوناگون این مسائل آشنا باشند تا بتوانند فعالیت کنند، گفت: انجام فعالیت اقتصادی در فضایی که ثبات وجود ندارد برای تولید کننده و صنعتگر بسیار سخت و پر ریسک است اما فعالان اقتصادی ما با سرمایه گذاری هایی که کرده اند ریسک فعالیت خود را پذیرفته اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس ضمن طرح این توصیه به نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که وعده‌های اقتصادی واقعی بدهند، خاطرنشان کرد که دادن وعده‌های واقعی که قابلیت اجرا داشته باشد، منجر به افزایش مشارکت در انتخابات خواهد شد.

لزوم افزایش نرخ سالانه ارز متناسب با تورم داخلی و نرخ جهانی

رازقی  اضافه کرد: سالهاست بخش خصوصی پیشنهاد افزایش سالانه نرخ ارز بر مبنای مابه‌التفاوت تورم داخلی و متوسط نرخ جهانی را مطرح می کند اما گوش شنوایی نیست و تلاش های دولت و سیاست گذار سرکوب نرخ ارز و تثبیت آن است و در این موضوع در سالهای مختلف با مسایلی از جمله نرخ تورم بالای در کشور و از دست رفتن سرمایه واحدهایی که کالا دارند، نوسان روابط بین المللی و محدودیت منابع ارزی کشور و در نهایت جهش نرخ ارز روبرو هستیم.

به نتیجه نرسیدن سهمیه واکسن بخش صنعت

رئیس اتاق بازرگانی فارس در خصوص واکسن کرونا برای واحدهای صنعتی استان، افزود: موضوع واکسن کرونا برای واحدهای صنعتی در سطح ملی مطرح و در اتاق ایران و تهران دنبال شده اما تا کنون این موضوع به مرحله عملیاتی نرسیده و محقق نشده است.

وی افزود: بیماری کرونا در همه دنیا اقتصاد و کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داد و در حال حاضر که بسیاری از کشورها با انجام واکسیناسیون؛ به بازگشت کسب و کارها به حالت عادی و حتی جبران رکود آنها در طی دوران بیماری کمک کردند.

کرونا تا ۱۴۰۱ خواهد بود

رازقی با اشاره به پیش بینی بیماری کرونا بر اقتصاد کشور نیز گفت: براساس گزارش های اقتصادی کشور و بین الملل، پیش بینی می شود بیماری کرونا تا اواسط سال ۱۴۰۱ در کشور باشد لذا باید تدابیر و سیاست هایی اتخاذ شود که در این مدت بنگاه های اقتصادی نیز بتوانند متناسب باشرایط به فعالیت اقتصادی خود بپردازند.

وی بیان کرد: متاسفانه یکی از نقاط ضعف کشور ما این است که بدون مشورت و نظر بخش خصوصی سیاست گذاری ها انجام می شود و بخش خصوصی باید برای اجرا به مقابله با سیاست های اتخاذ شده بپردازد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس همچنین گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه ها برای گذراندن مرخصی مطالعاتی می توانند در قالب مرخصی مطالعاتی علمی در مدت زمان ۶ ماه در واحدهای صنعتی حضور یابند لذا هر کدام از واحدهای صنعتی استان که نیاز به حضور این افراد دارند، درخواست خود را همراه با تخصص مورد نیاز، به اتاق بازرگانی ارائه دهند.

رازقی اضافه کرد: حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در واحدهای صنعتی فرصت بسیار خوبی است که امیدوارم واحدهای صنعتی استان برای رفع مشکلات و به روز رسانی تولیدات خود نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس همچنین با اشاره به ابراز گلایه فعالان اقتصادی از برخورد بانک ها، ادامه داد: رفتار بانک ها با فعالان اقتصادی در خور شان و مناسبت نیست و اگر مشکلات قانونی در این زمینه وجود دارد فعالان اقتصادی باید به واحد حقوقی و کمیته قضایی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی فارس مراجعه و مشکلات خود را پیگیری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز