خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد:

حضور پررنگ شفتی ها در برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۸۵۸

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به استقبال و حضور پررنگ شهروندان شفتی در برنامه های این نهاد، گفت: مسئولان باید نگاه ویژه ای به ظرفیت‌ها داشته باشند.

به گزارش ایلنا از رشت، پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شفت با اشاره به نزدیک شدن پایان امتحانات دانش آموزان، اظهار کرد: با توجه به شروع اوقات فراغت دانش آموزان باید هم افزایی بین دستگاهی برای پر کردن ساعات دانش آموزان به وجود آیند.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته شیوع کرونا اوقات فراغت بیشتری برای دانش آموزان به وجود آورده است، گفت: به همین منظور اداره کتابخانه‌های عمومی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، کانون پرورش فکری باید بستر و فضای لازم فراهم کرده و برنامه ریزی مفید برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان انجام شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه انجام برنامه ریزی و فعالیت در این زمینه به صورت گروهی و هم افزایی بین دستگاهی باشد قطعاً نتایج مطلوب‌تر خواهد بود، گفت: فرصتی مناسبی است که همه دستگاه‌های فرهنگی متولی در این زمینه اقدام کنند.

وی ادامه داد: عدم توجه به این موضوع سبب می‌شود تا دانش آموزان اوقات فراغت خود را به گونه‌ای دیگر پر کرده که قطعاً می‌تواند آسیب‌هایی نیز به دنبال داشته باشد.

کرمی ضمن قدردانی از قابل تحسینی شهرداری شفت برای تأمین زمین برای ساخت کتابخانه عمومی برای این شهر، گفت: با توجه به اینکه بیشتر مخاطبان کتابخانه کودکان و نوجوانان خواهند بود امیدواریم با ادامه این همکاری‌ها بتوانیم با تغییر پلاک تعرفه شده کتابخانه را در مکان در دسترس تر احداث کنیم.

وی با بیان اینکه شهروندان شفتی نشان داده اند در برنامه‌های استانی و ملی نهاد کتابخانه های عمومی حضور پررنگ داشته و مقام‌های زیادی نیز کسب کرده اند، تأکید کرد: همین موضوع سبب می‌شود که با همکاری مسئولان این شهرستان هم در زمینه برنامه ریزی و هم تولید محتوا اقدامات اثرگذاری انجام دهیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ادامه داد: مسئولان ارشد شهرستان باید در کمیته برنامه ریزی با اختصاص اعتبارات مناسب حامی متولیان در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب در سطح کتابخانه های شهرستان شفت باشند.

وی همچنین به راه اندازی فضای کتابخانه ای در کنار آموزش و پرورش شفت نیز اشاره و اضافه کرد: ایجاد چنین فضایی بسیاری مفید بوده و حائز اهمیت است.

لازم به ذکر است، در پایان این جلسه اهدای زمین ۲۸۷ متری برای ساخت کتابخانه مستقل شفت تصویب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز