خبرگزاری کار ایران

به علت تنش های بارندگی و خشکسالی اتفاق افتاد؛

نابودی ، ۳۰ هزار هکتار از اراضی گندم دیم سرخس

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۸۰۸

مدیر جهاد کشاورزی سرخس از نابودی محصول ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم شهرستان ،به علت تنش های بارندگی و خشکسالی شدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد علی رهنما با اشاره به کاهش سطح عملکرد محصول گندم شهرستان گفت:سرخس یکی از قطب های تولید گندم استان است که متاسفانه به علت تنش های بارندگی و عدم بارش در اسفند و بهار امسال ۳۰ هزار هکتار از اراضی گندم دیم شهرستان نابود و خسارات شدیدی به دیم کاران منطقه وارد کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان حدود ۵ هزار هکتار کشت گندم آبی و ۱۵۰۰ هکتار نیز به کشت محصول جو اختصاص یافت افزود:کاهش بارندگی ، هجوم پرندگان و مشکلات تامین علوفه‌ای دام دامداران ، که ۳۰ درصد مزارع محصول گندم و جو آبی را درگیر کرده بود موجب کاهش ۲۰ درصدی سطح عملکرد گندم آبی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس با تاکید بر تهیه بذر گندم از محصول امسال برای کشت سال زراعی آینده خاطر نشان کرد:از آنجا که تولید گندم امسال کاهش چشم گیری دارد، دو مرکز خرید در منطقه ویژه و روستای سنگر ، بر اساس قیمت ابلاغی ۵ هزار تومان عهده دار خرید تضمینی گندم شهرستان است.

رهنما با اعلام خرید حدود ۸ هزارتن گندم تضمینی تصریح کرد:در بحث کلزا از ۳۲۰ هکتار سطح زیر کشت ، به علت تنش های آبی و هجوم پرندگان ۱۸۰ هکتار دچار خسارت شد که  پیش بینی می شود از اراضی باقی مانده حدود ۲۰۰ تن دانه روغنی کلزا برداشت شود، که از هم اکنون شرکت تعاونی روستایی با همکاری آستان قدس ،آمادگی خرید کلزا به قیمت هر کیلو ۱۱ هزارتومان را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز