خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خواستار شد؛

ضرورت تسریع در ایجاد زیرساخت های شهرک صنعتی بیضا/ایجاد 120واحد کارگاهی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۳۷۶

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت:شهرک صنعتی بیضا که در نزدیکی آزاد راه شیراز به اصفهان در مرحله ایجاد زیرساخت ها است در آینده به یکی از مهمترین شهرک های صنعتی فارس و حتی کشور تبدیل خواهد شد و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران،این شهرک صنعتی را در اولویت تخصیص اعتبارات قراردارد.

به گزارش ایلنا علی رسولیان در بازدید از شهرک صنعتی دارویی بیضا با بیان اینکه هم اکنون مراحل ایجاد زیرساخت های داخلی این شهرک صنعتی توسط شرکت شهرک های صنعتی فارس در حال انجام است گفت:با توجه به اینکه بر اساس قانون، دستگاه های خدمات رسان باید زیرساخت ها را تا ورودی شهرک صنعتی تامین کنند،اجرای تعهدات آنها می تواند سبب تسریع در راه اندازی این شهرک صنعتی شود.

وی افزود:تفاهم نامه ای برای تامین برق این شهرک صنعتی فی مابین سازمان مدیریت ،شرکت توزیع برق شیراز و شرکت شهرک های صنعتی انجام شده که بر اساس آن 30درصد از هزینه طرح توسط شرکت شهرک ها،40درصد شرکت توزیع برق و 40درصد نیز از منابع استانی تامین و پرداخت خواهد شد .

رسولیان همچنین با اشاره به تخصیص آب از محل خط انتقال سد درودزن به شیراز به این شهرک صنعتی نیز گفت:ما آمادگی کامل برای اجرای خط انتقال آب از نزدیکترین محل این خط به شهرک صنعتی راداریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:در صورت تامین آب و برق تا ورودی شهرک  صنعتی،کار واگذاری اراضی به متقاضیان آغاز می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با بیان اینکه یکی از سیاست های این سازمان،ایجاد شهرک های صنعتی بزرگ در مناطق دارای توجیه اقتصادی و در جوار آزاد راه ها است گفت:با توجه به موقعیت مناسب شهرک صنعتی بیضا و نیز وجود امکان توسعه شهرک صنعتی تا 1000هکتار،آمادگی کامل وجود دارد تا این شهرک صنعتی به یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی استان و کشور تبدیل شود.

در این برنامه که نماینده مردم شهرستان های سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و جمعی از مسولان حضور داشتند مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز گفت: این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد خواهد شد که در فازهای توسعه مساحت آن افزایش می یابد.

 احد فتوحی افزود: این شهرک صنعتی از مصوبات هیئت دولت است  که در آن بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش بینی می شود در این واحدها برای افزون بر 5 هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

 وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتی ، استقرار صنایع مرتبط با دارویی  و تجهیزات پزشکی و نیز فراوری  گیاهان دارویی است، گفت :با توجه به اخذ رده ششم زیست محیطی امکان استقرار طیف گسترده ای از صنایع در این شهرک صنعتی وجود دارد.

فتوحی افزود:تاکنون 30میلیارد ریال در این شهرک هزینه شده و امسال نیز 100میلیارد ریال اختصاص یافته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در بازدید از شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز از برنامه

 این سازمان برای ایجاد 100هزار شغل در سال جاری خبر داد و گفت:

این میزان اشتغال از محل بهره برداری از 3300واحد تولیدی در حال ساخت و ساز محقق خواهد شد.

وی در ادامه از برنامه ریزی برای ساخت و به بهره برداری رسیدن حداقل 1000کارگاه تولیدی در شهرک های صنعتی کشور خبر داد و گفت:سهم استان فارس در این بخش 120کارگاه تولیدی است که بخش زیادی از آنها توسط بخش خصوصی و بخشی نیز با مشارکت دولتی اجرا می شود.

رسولیان در ادامه با بیان اینکه سال گذشته 1550واحد راکد با بیش از 3500میلیارد تومان به چرخه تولید بازگشتند گفت:امسال نیز احیای 1600واحد تولیدی در شهرک های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با کمک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و دستگاه قضایی در دستور کار قراردارد که از این تعداد سهم استان فارس 100واحد است که باجدیت انجام می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به لزوم مانع زدایی از تولید و برنامه این سازمان در این بخش گفت:در راستای اصلاح قوانین و مقررات و با دستور وزیر صمت ،موارد شناسایی و جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که مهمترین انها بهره مندی شهرک های صنعتی از یک درصد ارزش افزوده و نیز تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه بر توسعه شهرک های صنعتی برخوردار نیز تاکید کرد گفت:امسال برنامه ریزی برای افزایش مساحت10هزارهکتاری شهرک های صنعتی انجام شده که در این زمینه در استان فارس نیز طرح های توسعه به میزان 200هکتار در برنامه قراردارد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز در بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و معاون فنی سازمان  از تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز ،از اجرای طرح ارتقای ظرفیت تصفیه پاب این تصفیه خانه از 4000متر مکعب به 5000متر مکعب خبرداد و گفت:این طرح با 40میلیارد  ریال اعتبار در حال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز