خبرگزاری کار ایران

تشکیل کمیته‌های تخصصی برای شورای راهبردی جمعیت در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۱۶۰

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تشکیل کمیته‌های تخصصی برای شورای راهبردی جمعیت در استان ضروری است و راهکارهای تخصصی برای حل مشکلات باید از سوی این کمیته‌ها ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، علیار راستگو  در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان با بیان اینکه مسئولیت در این زمینه از نظر تخصصی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی تبریز است، افزود: این موضوع یک اراده جمعی می‌طلبد و باید تمامی دستگاه‌ها در کنار افراد صاحب‌نظر و دارای چهره تاثیرگذار قرار بگیرند.

وی ادامه داد: عواقب ازدواج‌های دیرهنگام باید توسط دانشگاه علوم پزشکی در سطح جامعه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شود.

راستگو اظهار کرد: بحث آموزش در مراکز بسیاری ارایه می‌شود ولی باید این آموزش‌ها به صورت ساده و در عین حال پرمحتوا ارائه شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت روحانیان در خصوص ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه، بیان کرد: موضوعات اجتماعی بسیار حساس است و باید برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و در عین حال بلندمدت در این زمینه تدوین و اجرا شود.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت جامعه، میانسال هستند و این آمار بسیار نگران‌کننده بوده و زنگ خطر است.

علی بدرشکوهی با بیان اینکه مباحث اقتصادی و معیشتی در این حوزه تاثیرگذار است، افزود: دستگاه‌های مربوطه در این حوزه ورود کنند و مداخله‌های مختلف برای رشد جمعیت در کارگروه شورای راهبردی استان تدوین و اجرا شود.
بر پایهٔ سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت آذربایجان‌شرقی بالغ بر سه میلیون و ۹۰۹ هزار و ۶۵۲ نفر معادل پنج درصد از جمعیت کل ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز