خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح شد؛

کاهش ۴۰۰ هزار تنی میزان تولید در استان مرکزی بر اثر خشکسالی/ ضرورت تکیه بر تقویت سرمایه‌گذاری از موضوعات مهم در دوران پساتحریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۱۵۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تکیه بر تقویت سرمایه‌گذاری و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی از موضوعات مهم و ویژه در دوران پساتحریم برای استان مرکزی است. همچنین تکیه بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید داخل در دوران پساتحریم باید با قوت در استان ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید فرخی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: در این راستا باید به کمک کارشناسان اقتصادی و استادان دانشگاه و همچنین کارآفرینان ابعاد مختلف این موضوعات واکاوی دقیق شده و از توانمندی‌ها و داشته‌ها در دوران پساتحریم حداکثر استفاده بشود.

وی ادامه داد: در بحث توانمندی‌ها، صنایع دارویی و لوازم خانگی استان مرکزی در کنار سایر ظرفیت‌های بالفعل می‌توانند فعالیت‌ خوبی داشته باشند و باید نقشه راه برای رشد این بخش ترسیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: ارزیابی ظرفیت‌های صادرات محصولات استان مرکزی و تکیه بر بهبود تولید و رقابت‌پذیری محصولات نیز از نکات مهمی است که از اکنون باید برای آن اندیشه کردو برنامه داشت.

فرخی تصریح کرد: همچنین اگر وارداتی صورت می‌گیرد، باید به شیوه آگاهانه و در راستای رونق‌بخشی به تولید و در زمینه کمک به تأمین مواد اولیه صنایع و تولید در استان مرکزی باشد.

تهدیدهای جدی استان مرکزی در حوزه خشکسالی

مدیرکل بحران استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: استان مرکزی در سال جاری با تهدیدهای جدی در حوزه خشکسالی مواجه است که باید با راهبردهای هدفمند در مدیریت کشاورزی، مصرف آب و انرژی و همراهی مردم در مصرف مسئولانه، مخاطرات این رخداد را به حداقل ممکن رساند.

حمید غیاثی افزود: خسارات خشکسالی و سرمازدگی استان مرکزی با همکاری سازمان جهادکشاورزی و فرمانداران شهرستان‌های مختلف مشخص شده و به سازمان مدیریت بحران ارسال شده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی های انجام شده، گمانه زنی می شود، میزان تولید در استان مرکزی بر اثر خشکسالی 400 هزار تن کاهش یابد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز