خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

طرح غربالگری بینایی کودکان قزوینی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۸۱۹

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان 3 تا 6 ساله که هرسال در آبان ماه انجام می‌شد امسال به دلیل شرایط کرونایی کشور به اردیبهشت ماه تغییر یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین علیرضا وارثی با اشاره به طرح غربالگری بینایی در استان گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان 3 تا 6 ساله هرسال در آبان ماه انجام می‌شد که امسال به دلیل شرایط کرونایی کشور و احتمال شدت یافتن مجدد آن و به منظور استفاده حداکثری از زمان و فراهم شدن امکان تحقق و اهداف تعیین شده، زمان اجرای آن به اردیبهشت ماه تغییر یافت.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: غربالگری بینایی کودکان براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ماه جاری آغاز شد و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی ابراز کرد: مراکز مثبت زندگی بعنوان پایگاه ثابت غربالگری بینایی فعالیت می‌کنند و با معرفی این مراکز به دانشگاه علوم پزشکی از این پس کودکان چهار ساله که به پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کنند، جهت غربالگری بینایی به این مراکز ارجاع می‌شوند.

وارثی گفت: طرح‌های غربالگری پیشگیری از معلولیت‌ها با توجه به دستورالعمل‌های تدوین شده از سوی بهزیستی کشور اجرا می‌شود و خانواده‌ها با توجه به اهمیتی که اجرای این طرح در پیشگیری از نابینایی و کم بینایی در بزرگسالی دارد، لازم است افراد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به پایگاه‌های تعیین شده در هر شهرستان مراجعه کرده و از سلامت چشمان کودک خود مطمئن شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز