خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

تعداد محیط بانان قزوین یک دهم استاندارد جهانی است/ برخورد قاطع با متخلفان محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۷۶۸

مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: تعداد محیط بانان استان تا رسیدن به معیار استاندارد فاصله زیادی دارد و یک دهم استاندارد جهانی است؛ البته این شرایط مختص استان قزوین نبوده و تمام استان‌ها چنین وضعیتی دارند.

مهران شنتیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت محیط بانان در استان گفت: درحال حاضر 50 محیط بان در استان قزوین وجود دارد که بصورت ۲۴ ساعته در مناطق حفاظت شده انجام وظیفه می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین ادامه داد: یگان حفاظت نیز بعنوان ضابط دادگستری در حوزه‌های مختلفی همچون شکار و آتش سوزی‌های عمدی و غیرعمدی با متخلفین برخورد می‌کنند و یکی از استان‌های برتر کشور است و در زمینه کشفیات قاچاق اسلحه از رتبه بالایی برخوردار است و موفق به کسب لوح‌های تقدیر متعدد شده‌اند.

وی ابراز کرد: البته با همه این تلاش‌ها و اقدامات هنوز هم تعداد تخلف‌ها زیاد بوده و تهدیداتی مانند دسترسی راحت به مناطق حفاظت شده وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه تعداد محیط بانان استان تا رسیدن به معیار استاندارد فاصله زیادی دارد اظهار کرد: باتوجه به شرایط موجود یک دهم استاندارد جهانی محیط بان داریم؛ البته این شرایط مختص استان قزوین نبوده و موضوعی کشوری است و تمام استان‌ها چنین وضعیتی دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه شرایط بودجه‌ها و کوچک و کم حجم کردن ادارات دولتی گریبان محیط زیست را نیز گرفته و جذب نیروی انسانی به میزان نیاز صورت نمی‌گیرد و همین امر عاملی برای تخلفات بالا است و این تعداد نیرو نمی‌تواند جوابگوی نیازها باشد.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین درباره مقابله با جرائم زیست محیطی در استان ابراز کرد: در راستای مقابله با تخلفات زیست محیطی لازم است دیدگاه فرهنگی و آموزشی اتخاذ شود تا افراد بعنوان مانع مقابل شکارچی‌ها باشند و درصورت موثر واقع نشدن هشدارها تخلفات را گزارش دهند.

شنتیایی در پایان گفت: جرائم سنگینی برای تخلفات در نظر گرفته شده و حوزه قضایی نیز با محیط زیست همراه بوده و حکم سنگینی برای متخلفان صادر می‌شود؛ ضن اینکه با همکاری علاقمندان به محیط طبیعی اتفاق خوبی رخ داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز