خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز مطرح کرد؛

پیش بینی اختصاص اعتبار ویژه برای احیای میراث فرهنگی شهر تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۶۱۲

شهردار تبریز گفت: اعتبار ویژه‌ای برای میراث فرهنگی شهر در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده و تلاش می کنیم داشته‌های ۴ هزار ساله تبریز را احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،ایرج شهین‌باهر در آیین اعطای سند ثبت ملی موزه شهر تبریز، ضمن تبریک روز جهانی موزه بر فعالان میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار کرد: اقتصاد شهری و موضوعاتی که در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی مهم است در برنامه کاری شهرداری قرار گرفته تا ریل‌گذاری این کار فراهم شود.

وی افزود: تلاش داریم که داشته های تبریز ۴ هزار ساله را احیا، مرمت و بازسازی کرده و در معرض دید عموم قرار دهیم تا همگان داشته های تبریز را بشناسند.

وی با اشاره به تعامل بالای میراث فرهنگی و شهرداری تبریز در احیا و مرمت بناهای تاریخی اعلام کرد: تعامل میراث فرهنگی و شهرداری تبریز، موجب احیاء و عرضه داشته‌های تاریخی و فرهنگی تبریز در این دوره از مدیریت شهری شده است که در ادامه نیز تلاش داریم در کنار توسعه فضاهای گردشگری و تاریخی، موزه‌ای در حد نام و اعتبار تاریخی تبریز احداث و به جذب سفر و گردشگر کمک کنیم.

وی اضافه کرد: برهمین اساس سال ۱۴۰۰ از سوی شورای شهر تبریز، سال حفظ هویت و میراث فرهنگی و تاریخی تبریز، نام گرفته است و در بودجه امسال نیز اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

شهین‌باهر تصریح کرد: تلاش داریم تبریز را به جمع شهرهای گردشگر پذیر کشور و جایگاه شهرهایی که در دنیا، شهر هدف گردشگری هستند اضافه کنیم که قطعا هم در معرفی تبریز و هم در رونق اقتصادی شهر مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت اخذ مجوز فعالیت موزه‌های تحت مالکیت شهرداری تبریز، خاطرنشان کرد: خوشبختانه موفق شدیم مجوز ثبت ملی موزه شهر را دریافت کنیم.

شهردار تبریز تأکید کرد: تا زمانی که موزه‌ای ثبت رسمی نشده و مجوز فعالیت نداشته باشد، مقصد گردشگری معرفی نمی‌شود و برهمین اساس تلاش داریم در کنار افزایش موزه‌های شهر، نسبت به ثبت ملی همه آنها نیز اقدام کنیم.

وی افزود: بعد از تهران، تبریز بیشترین موزه فعال را دارد و تلاش داریم مقاصد گردگشگری تبریز از جمله موزه ها را به گردشگران معرفی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز