خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور؛

۲۳۰ خانه هلال در گیلان به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۵۸۳

۲۳۰ خانه هلال روستایی امروز -چهارشنبه۲۹ اردیبهشت ماه- به صورت ویدئو کنفرانس با حضور کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در مناطق مختلف استان گیلان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در مراسم افتتاح خانه های هلال در استانداری گفت: خانه های هلال در مراکز دهستان ها و روستاهای گیلان با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی فعال است.

سیاوش غلامی با بیان اینکه هم اکنون ۴۲۵ خانه هلال در استان گیلان فعال است، اظهار کرد:  با توجه به میزان قابل توجه حوادث و بلایای طبیعی، احداث خانه‌های هلال در مناطق مختلف ضروری است تا در زمان بحران با بهره مندی از نیروهای آموزش دیده محلی میزان آسیب دیدگی‌ها کاهش یابد.

غلامی گیلان را جزء پنج استان برتر حادثه خیز در کشور عنوان کرد و گفت: جمعیت هلال احمر تنها در حوادث و بلایا در خدمت مردم نیست بلکه  حتی دفاع مقدس نیز امدادگران در دفاع از کشور و هشت سال جنگ تحمیلی در کنار سایر گروه ها خدمت می کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار داشت: سال گذشته در حوزه دارویی، درمانی و خدمات حمایتی بیش از پنج میلیارد تومان کمک برای مردم این استان جمع آوری شد و هم اکنون نیز این امکان وجود دارد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت راه اندازی خانه های هلال خاطر نشان کرد: توانمند سازی خانواده‌های روستایی با راه اندازی خانه های هلال برای کاهش خسارت در حوادث کمک کننده است.

یاور پیرعلائی اظهار داشت: ۳۷ پایگاه آتش نشانی در حوزه روستایی سراسر استان گیلان فعال است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و  نماینده مردم شهرستان های سیاهکل و لاهیجان نیز در این مراسم گفت: گیلان نقاط آسیب پذیر و کوهستانی بسیاری دارد لذا خانه های هلال در حضور به موقع برای امداد و نجات در حوادث می توانند نقش موثری داشته باشد.

رسول فرخی تجهیز خانه های هلال احمر در روستاها را ضروری خواند و افزود: این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استان گیلان دارای ۲۷ پایگاه امداد و نجات، ۱۶ شعبه و یک فروند بالگرد است.

افتتاح انبار امدادی فومن، پایگاه های امداد و نجات زیاز رودسر و آغوزی سیاهکل، بازدید از مرکز توانخبشی "درمانگاه صلح" و داروخانه هلال احمر و افتتاح بانک امانات هلال احمر از برنامه های سفر یک روزه رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان گیلان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز