خبرگزاری کار ایران

در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

فرد محکوم به قصاص از چوبه دار راهایی یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۴۹۳

فرد محکوم به اعدام در زندان چهارمحال وبختیاری از چوبه دار راهایی یافت.

به گزارش ایلنا، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در آیین صلح و سازش پرونده قتل در روستای خراجی، بخشش گناه و نقصان افراد توسط یکدیگر را موجب ثبات آرامش و سلامت روانی جامعه دانست.

وی با بیان این مطلب که شرع و قانون در باب کشته شدن مظلومانه و بی جهت یک فرد، خانواده وی را برای قصاص یا بخشش قاتل مخیر داشته است، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه در اسلام توصیه‌های بسیاری برای گذشت شده است، اما دستگاه قضایی بر اساس رسالت ذاتی خود مجرم را دستگیر و طبق احکام و قوانین اسلامی محاکمه و مجازات می‌کند.

بهرامی افزود: به رغم این موضوع به جهت زنده نگه داشتن رسوم فتوت و جوانمردی نهاد شورا‌های حل اختلاف با بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب شهروندان به گذشت گام بر می‌دارد و این امر سبب می‌شود تا قلوب مردم بیش از پیش به هم نزدیک شده و دوستی مودت در جامعه رواج یابد.

در آیین صلح و سازش که در حسینیه روستای خراجی برگزار شد شخصی که طی یک نزاع دسته جمعی در سال ۱۳۹۶ یک نفر از اهالی روستای خراجی را به قتل رسانده بود پس از ۴ سال با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف و گذشت خانواده مقتول از حق قانونی خود توانست از چوبه دار رهایی یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز