خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس مطرح کرد

تعرفه های تلفن ثابت مخابرات 18 سال بدون تغییر / با تجمیع دکل های مخابراتی موافق هستیم /سرقت های سیم تلفن۳ برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۳۱۶

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس گفت:تعرفه های تلفن ثابت مخابرات 18 سال است که تغییر نکرده است و افزایش تعرفه ها می تواند باعث حمایت از صنعت آی تی شود.

به گزارش ایلنا، مهندس فرشید ایزدی امروز 28 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته در کل استان حدود ۴۴ هزار تلفن ثابت اضافه شده است که در مجموع  یک میلیون و ۵۶۰ هزار شماره مشترک فعال تلفن ثابت داریم.

وی به تحقق ۱۰۳ درصدی تعهد شرکت مخابرات برای ایجاد تلفن ثابت در منطقه فارس اشاره کرد و ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان حدود 31/5 است که در سطح کشور در میانه جدول هستیم و موظفیم بعد از یک ماه تلفن ثابت ثبت نام شده را دایر کنیم.

ایزدی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار درخواست برای ثبت تلفن ثابت داریم و متقاضیان بیشتر هستند، گفت: براساس آمار در سال ۹۹ شرکت مخابرات ایران در زمینه توسعه شبکه تلفن‌ثابت ۴۵ پروژه در شیراز و ۴۴پروژه در سایر شهرستان ها داشت که همگی به اتمام رسیده است و در این‌زمینه رشد ۸۵ درصدی داشته ایم.

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس با اشاره به توسعه شبکه فیبر نوری در استان نیز گفت:  در این خصوص ۲ هزار و ۶۶۳ مورد دائری داشتیم‌ که جز سرویس های خاص و باند پهن ویژه است و همچنین در سال گذشته در دیتا خانگی adslمخابرات ۶۷ هزار و ۷۰۰ مشترک جدید ایجاد شد.

ایزدی یادآور شد که برای تقویت شبکه های مخابرات باید شاهراه ها را ارتقا بدهیم که در این رابطه۱۹۰ نقطه استان در پروژه مسیر انتقال ارتقا داده ایم. 

به گفته ایزدی در مجموع پروژه های انجام شده در استان با سرمایه گذاری ۲۷۵ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس با بیان اینکه ضریب نفوذ همراه اول تا پایان اسفند ۹۹ نزدیک به ۸۶ درصد بوده است، عنوان کرد: گرچه به دلیل افزایش تعداد مشترکین افزایش درامد داشته ایم اما سود ما کاهشی بوده است و زیان ده بوده ایم  که دلیل آن گران شدن تجهیزات و افزایش حقوق  کارکنان شرکت مخابرات بوده است.

ایزدی با اشاره به پوشش همراه اول و اینترنت پرسرعت در ۱۰۰ شهر استان گفت:  همچنین 3هزار و 416 روستای دارای ارتباط داریم که بیش از هزار روستا از دیتای adsl استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه در مواردی مشکل ممانعت های مردمی برای ایجاد سایت جدید داریم و مردم باید بدانند که دکل ها مشکلی برای آنها ایجاد نمی کند عنوان کرد: اولویت با نقاطی است که مربوط به شهرداری و پارک است و اگر طراحی اجازه دهد با تجمیع دکل ها موافق هستیم  و در حال حاضر در مناطقی مانند میانرود، کوهسار، جمهوری، شهید آقایی، شهرک ارین، شهرک گلستان مشکل سایت داریم.

ایزدی شماره تماس ۹۹۹۰ برای گزارش عدم پوشش آنتن دهی اعلام کرد و افزود: در مناطقی که مردم مشکل پوشش آنتن دهی دارند می توانند با این شماره اعلام کنند 

مدیرعامل مخابرات منطقه فارس همچنین در رابطه با امار سرقت های سیم تلفن گفت: سرقت ها نسبت به سال ۹۶ ؛ ۳ برابر شده است که سیم های هوایی را به صورت موردی و تکی سرقت می کنند و در برخی موارد در تامین سیم های سرقتی با مشکل مواجه می شویم.

ایزدی با بیان اینکه در زمینه اینترنت 5g در بولوار جمهوری به صورت پایلوت نصب شده است عنوان کرد: هرچه تکنولوژی بیشتر شود نیاز است که تعداد بیشتری دکل برای ۵g نصب شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز