خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

٤٦٥ مرمت غیرمجاز در استان قزوین متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۲۴۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: ٤٦٥ مورد مرمت غیرمجاز و ساخت و ساز در استان قزوین متوقف و برای ٨٦ مورد نیز پرونده‌های قضائی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی در آیین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گفت: در حال حاضر ۲۵۳ بنای تاریخی ثبت شده در استان قزوین وجود دارد و هر ساله به تعداد این بنا‌ها افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین افزود: پارسال در دو نوبت، تعدادی از ساکنان، ساباط تاریخی عبدید زاکانی را تخریب کردند که با برنامه ریزی صورت گرفته، این ساباط مرمت شد.

وی ابراز کرد: هزار و ۴۴ محوطه تاریخی ثبت شده در استان قزوین وجود دارد و در کنار ۴ بافت تاریخی در استان بالغ بر ۳۰ هزار پلاک ابنیه تاریخی ثبت شده وجود دارد.

این مسئول عنوان کرد: ٦٥ حفاری غیرمجاز در استان قزوین کشف شده و از  ۱۷۸ تخریب آثار تاریخی جلوگیری شده؛  همچنین ٤٤ مورد تجاوز به حریم آثار باستانی شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی صورت گرفت.

وی ادامه داد: ٤٦٥ مورد مرمت غیرمجاز و ساخت و ساز متوقف و برای ٨٦ مورد نیز پرونده‌های قضائی تشکیل شده است، ٢٨ دستگاه فلزیاب نیز کشف و ٢٧٢ نفر دستگیر شده‌اند.

خزائلی گفت: موضوع پیشگیری در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین قرار دارد و امیدواریم شاهد تخریب میراث فرهنگی توسط مردم نباشیم؛ همچنین با تور‌های غیرمجاز نیز برخورد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز