خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خبر داد:

افزایش 14 درصدی خرید تضمینی گندم در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۱۶۱

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان در سال گذشته نسبت به ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، 14 و 2 دهم درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا ملکی افزود: زراعی گذشته 343 هزار و 600 تن گندم سال به صورت تضمینی از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد، در حالی که میزان خرید این محصول از گندمکاران استان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید 135 هزار و 800 تن بود.

وی ادامه داد: ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم در استان مرکزی با افزایش ۱۲۰ هزار تنی همراه بوده است. در حال حاضر 33 مرکز خرید و ذخیره سازی گندم به ظرفیت 570 هزار تن در استان مرکزی وجود دارد، در حالی که تعداد این سیلوها در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید 20 مرکز و به ظرفیت 450 هزار تن بوده‌ است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین ظرفیت سیلوهای استان مرکزی در سال جاری نسبت به ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید 3 و 3 دهم درصد افزایش یافته‌ است. تعداد مراکز خریدار تضمینی گندم نیز در سال جاری نسبت به سال 92 حدود 6 و 9 دهم درصد افزایش یافته‌ است.

ملکی تصریح کرد: سال گذشته 110 هزار تن آرد توسط اداره کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در سطح استان توزیع شد که توزیع این محصول نسبت به ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید یک و 9 دهم درصد افزایش یافته‌ است. سال 92، میزان 97 هزار تن آرد توسط اداره کل غلیه و خدمات بازرگانی استان مرکزی در این استان توزیع شد.

وی بیان داشت: سال گذشته 56 هزار تن گندم برای افزایش کیفیت آرد و نان به استان مرکزی وارد شد که ورود این محصول نسبت به سال 92 حدود یک و 4 دهم درصد افزایش یافته‌ است. در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ورود گندم به استان مرکزی 50 هزار و 700 تن بوده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اضافه کرد: سال گذشته 270 هزار تن گندم در اختیار کارخانجات استان مرکزی قرار گرفت که نسبت به ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، 8 و 6 دهم درصد افزایش یافته‌ است. سال 92، میزان 151 هزار تن گندم توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی به کارخانجات فروخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز