خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر خبرداد؛

برگزاری ۲۲ برنامه به‌مناسبت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی در بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۱۲۶

معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر از برگزاری ۲۲ برنامه به‌مناسبت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بوشهر ، نصرالله ابراهیمی -ظهر امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت۱۴۰۰ -در این‌باره گفت: معرفی عمارت‌های شاخص بافت تاریخی، تورهای بازدید مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی با مضمون مواریث‌فرهنگی، پاک‌سازی برخی آثار استان و نشست‌های تخصصی از برنامه شاخص هفته میراث‌فرهنگی خواهد بود که در استان اجرا می‌شود.


معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر افزود: همچنین با توجه به ظرفیت، قابلیت و پتانسیل بالای بافت تاریخی شهر بوشهر، با دارا بودن بیش از ۴۰۰ بنای شاخص و ۸۰ عمارت ثبتی، اولین جلسه بررسی ابعاد آماده سازی ثبت جهانی بافت بوشهر در این هفته برگزار خواهد شد.
او با اشاره به انتشار کتابچه‌های معرفی بناهای شاخص بافت ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که در هفته میراث‌فرهنگی برگزار خواهد شد افتتاح کتابخانه و مرکز اسناد میراث‌فرهنگی سیراف خواهد بود که در همین راستا بانک سفال این بندر هم به بهره‌برداری خواهد رسید.
ابراهیمی بازدید رایگان از موزه‌های استان را از دیگر برنامه‌ها دانست و اضافه کرد: معرفی دو مهارت ملی، برگزاری کلاس آموزشی ویژه معلمان، تور آشنا سازی برای کودکان و نوجوانان و تور اختر شناسی در پایگاه ملی میراث‌فرهنگی جزیره خارگ از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.
معاون میراث‌فرهنگی فرهنگی استان بوشهر در پایان یادآور شد: تلاش خواهیم کرد با توجه به شرایط کرونایی استان، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، برنامه پرباری را در هفته میراث‌فرهنگی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز