خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر بهداشت انجام شد؛

بهره برداری از ۱۰۵ میلیارد تومان طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان نیشابور /نمکی: بارها در تنهایی خود بر مظلومیت‌مان گریستم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۱۰۳

همزمان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش ۱۰۵ میلیارد تومان طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان نیشابور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی روز سه شنبه در بیست و پنجمین آیین پویش ره سلامت که همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم عمر خیام برای بهره‌برداری از چند طرح‌ بهداشتی و درمانی در نیشابور برگزار شد گفت: در این دوره همه کمک کردند تا بتوانیم افتخاری بزرگ را برای ایران تحریم‌شده رقم بزنیم، دستهای ما را در بدترین شرایط، مظلومانه بسته و به دروغ می‌گفتند که هیچ محدودیتی در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن قائل نیستیم.

وی اظهار داشت: در آینده اگر عمری باقی بود و خاطرات این روزها را نوشتم، خواهید دید چه روزهای مظلومانه‌ای را سپری کرده و ایامی به مراتب سخت‌تر از دوران دفاع مقدس را تجربه کردیم.

وی بیان کرد: در ایام دفاع مقدس ته خزانه‌ای، مقداری گردش مالی و فروش نفت داشتیم ولی امروز به قدری هوشمندانه ما را قفل کرده بودند که حتی امکان تهیه یک ماسک، گان و لباس برای کارکنان بخش درمان نداشتیم و من بارها در تنهایی خود بر این‌ مظلومیت گریستم اما مجاهدان خط مقدم مقابله با کرونا دل به آتش بلا زدند.

فرماندار نیشابور با بیان افزایش دو برابری اعتبارات و بهره برداری از پروژه‌ها در نیشابور نسبت به سال های گذشته گفت: بیش از هزار و پنج میلیارد تومان پروژه در ۱۴ ماه گذشته در نیشابور به بهره‌برداری رسیده است.

علیرضا قامتی با اشاره به اینکه این موفقیت ها فقط در سایه وحدت، همدلی و پیگیری تمامی مسئولان نیشابور محقق شده است افزود: با برگزاری بیش از چهل جلسه شورای تامین نیشابور و برگزاری جلسات هفتگی ستاد کرونا سعی بر مدیریت شرایط موجود داشته است. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: تا پیش از سال ۹۳ حتی یک متر فضای آموزشی هم در دانشکده علوم پزشکی نیشابور وجود نداشت؛ اما اکنون بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع، فضای آموزشی در اختیار داریم و پردیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور امروز با مساحت ۳۰ هکتار مورد بازدید وزیر محترم قرار گرفت.

محسن عظیمی نژاد افزود: تا قبل از سال ۹۳ هیچ واحد ارائه دهنده خدمات تخصصی در نیشابور داشتیم؛ اما اکنون به لطف وزارت و خیرین نیک اندیش این خطه ۳۶۰۰ نفر خدمات تخصصی دریافت کرده اند، همچنین پیش از این نیشابور تنها دارای ۱ دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان ۲۲ بهمن بود و امروز جزو افتخارات ما است که اعلام کنیم هر دو بیمارستان حکیم و ۲۲ بهمن نیشابور مجهز به  دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس هستند و دستگاه تشخیصی ام آر آی نیز امروز افتتاح خواهد شد. 

عظیمی نژاد ادامه داد: توسعه بخش اورژانس مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی بیمارستان حکیم نیشابور با مساحت ۴۲۰۰ متر مربع و با صرف هزینه ۱۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و یکی از اقدامات ارزشمند در ابتدای پاندمی کرونا، اضافه شدن ۸۰ تخت بیمارستانی به بیمارستان حکیم با لطف و همکاری فرماندار شهرستان بود.

امام جمعه نیشابور نیز گفت: اینجانب از سرباز فداکار وطن دکتر نمکی و تلاش های جانانه ایشان و همه مدافعان سلامت کشور تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم در شرایط کنونی بحران کرونا بتوانیم محدودیت ها را جایگزین محرومیت ها کنیم. 

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این که خدمات مدافعان سلامت در بحران کرونا برگی جاودان و ماندگار در تاریخ کشورمان رقم زده است افزود: متاسفانه امروز کرونا بر شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی تاثیراتی منفی گذاشته است و ما باید بتوانیم اجتماعات از جمله نماز جمعه را با رعایت موازین بهداشتی با محدودیت ها برگزار کنیم و شاهد تداوم کسب و کار مردم شریف ایران باشیم. 

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه علوم‌ پزشکی نیشابور یک مطالبه قدیمی است و تا هر زمان طول کشد پای آن هستیم گفت: افزایش سهمیه جذب دانشجو در رشته پزشکی، تکمیل ساخت بیمارستان سوم نیشابور و نیز برپایی بیمارستان در فیروزه و زبرخان از اولویت‌های حوزه سلامت در این منطقه می باشد. 

احسان ارکانی افزود: همچنین ظرف سال‌های اخیر بر تعداد تخت‌های بیمارستانی افزوده شده اما فضای بیمارستانی در نیشابور تغییری نکرده است ولی با تکمیل بیمارستان سوم در این شهرستان کمبود فضای درمانی رفع می‌شود و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

هاجر چنارانی دیگر نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تبدیل دانشکده علوم‌پزشکی به دانشگاه مهمترین و اولین خواسته مردم نیشابور است. 

چنارانی با بیان اینکه ایجاد دانشگاه در شهرستان های دیگر نیز اتفاق افتاده افزود: تصویب رشته پزشکی به صورت مستقیم در نیشابور در راستای ایجاد زیرساخت های دانشگاه با توجه به اینکه نتیجه تحقیقات وزارت نیز مثبت بوده نیز از دیگر مطالبات شهروندان نیشابوری است. 

وی با اشاره به افزایش تخت های بیمارستانی نیشابور در سال های اخیر ادامه داد: در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته و تلاش های موثری انجام شده است ولی این تخت ها در قالب بیمارستان جدید نبوده و امیدواریم در خصوص بیمارستان سوم کمک های خوبی به نیشابور صورت پذیرد.

وی اعلام کرد: استان خراسان رضوی دومین استان در زمینه اهدای خون است و نیشابور به تنهایی از برخی استان ها آمار بیشتری در این زمینه دارد، اما این استان رتبه ۱۵ در جذب اعتبارات را دارد و ایجاد بانک انتقال و پلاسمای خون و جذب مناسب نیروهای آن در استان و شهرستان ها از مطالبات اصلی است.

افتتاح همزمان ۶ مرکز خدمات جامع سلامت قلعه نو جمشید، شماره ۲ شهری، مرتضی آباد، باغشن گچ، حاجی آباد، کلاته محمدجان و ۶ خانه بهداشت در روستاهای آهنگران، مظفرآباد، گلشن، آهوان، رحیم آباد و حسن آباد، راه اندازی ۲ دستگاه اکسیژن ساز و ۲ عدد تانک اکسیژن مایع با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای استفاده در بیمارستان های ۲۲ بهمن و حکیم نیشابور از جمله این طرح ها بود.

همچنین مرکز درمانی فوق تخصصی عطار نیشابوری در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۴۴ متر مربع و با هزینه ای افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال در ضلع جنوبی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ٢٢ بهمن افتتاح و از دستگاه تشخیصی ام. آر. آی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور رونمایی و بهره‌برداری از بخش مگا آی سی یو مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن با ظرفیت ۱۳ تخت بیمارستانی آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز