خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان خبر داد؛

غارت‌گر جنگل الموت در استان قزوین دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۰۷۳

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: متخلف جنگل تراش در الموت غربی که 35 اصله درختچه را قطع کرده بود حین ارتکاب جرم توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، مهدی طاهری با اشاره به دستگیری غارتگران جنگل در الموت گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین طی گشت و کنترل در عرصه‌های طبیعی در منطقه الموت غربی یک نفر متخلف که مبادرت به قطع بیش از 35 اصله درختچه‌های مرتعی از نوع سیاه تلو کرده بود را دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: ضمن تنظیم صورت مجلس تخلف در محل ادوات قطع درختان شامل یک دستگاه اره موتوری نیز جهت پیگیری در مراجع قضایی، توقیف شد.

وی تصریح کرد: این روزها که کشور و استان عزیزمان با بحران ویروس کرونا درگیر بوده و بیشتر فعالیت‌های مردم متوقف شده و خانواده‌ها جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در خانه به سر می‌برند متاسفانه تخریب منابع طبیعی و محیط زیست متوقف نشده و تعدادی از افراد سودجو با قطع درختان و درختچه‌های ارزشمند استان بصورت غیرقانونی به فکر منفعت شخصی خود بوده و اقدام به تخریب پوشش گیاهی منطقه می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: نابودی پوشش گیاهی و قطع درختان و در ادامه تخریب محیط زیست استان امری نابخشودنی است؛ چون درختان و درختچه‌هایی که در مناطق رشد می‌کنند، علاوه برتثبیت خاک و جلوگیری از کاهش تبخیر آب و موارد زیادی که می‌توان از خاصیت درختان به آن اشاره کرد، محل زندگی و لانه گذاری تعداد زیادی از گونه‌های جانوری بوده و از انتشار گرد و غبار در مناطق روستایی و شهری پیرامون خود جلوگیری می‌کنند.

طاهری گفت: متخلفان با تنظیم صورت مجلس تخلف به جرم تخریب محیط زیست و منابع  طبیعی  جهت برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی و چوب درختان قطع شده نیز به نفع دولت ضبط شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز