خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت توزیع نیروی برق قزوین مطرح کرد:

کاهش 150 تا 200 مگاواتی سهمیه برق استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۹۴۱

معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: با توجه به کاهش تولید انرژی در کشور، سهم تعیین شده برای استان در فصل گرما ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات کاهش یافته؛ از این رو مصرف بهینه برق در ساعات پیک بار برای جلوگیری از هرگونه خاموشی احتمالی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیدمحمد قافله‌باشی با اشاره به اهمیت مصرف بهینه برق گفت: با توجه به پیش بینی‌های به عمل آمده از سوی اداره کل هواشناسی قزوین مبنی بر روند افزایش دمای هوای استان به شهروندان توصیه می‌شود تا استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند ماشین لباسشویی، اتو و کولرهای آبی خود را به قبل و یا بعد از ساعت پیک مصرفی موکول کنند.

معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق قزوین ادامه داد: پیک مصرف بار در استان افزایش ۷۲۰ مگاواتی داشته؛ از این رو لازم است هم استانی‌ها برای جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی نسبت به مصرف بهینه برق توجه داشته باشند.

وی ابراز کرد: ساعت پیک مصرف استان در سال جاری از ۱۱ تا ۱۷ تعیین شده و به دستگاه‌های اجرایی و ادارات سطح استان تاکید شده تا ضمن استفاده بهینه از وسایل سرمایشی و همچنین عدم استفاده از کولرهای گازی، در ساعاتی که از اتاق خود خارج می‌شوند برق دستگاه‌های برقی خود از جمله رایانه‌ها را خاموش کنند.

این مسئول افزود: متاسفانه مشاهده می‌شود برخی مشترکان به هنگام تاریکی هوا اقدام به روشن کردن چراغ نماهای ساختمانی خود می‌کنند که این مساله نه تنها هیچ سودی برای آن‌ها ندارد بلکه مصرف برق را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و از این رو درخواست داریم تا شهروندان نسبت به خاموش کردن این نوع چراغ‌ها در طول شبانه روز خودداری کنند.

وی عنوان کرد: به مشترکان خانگی و اداری استان قزوین نیز توصیه شده تا نسبت به استفاده از سنسورهای برقی در روشنایی‌های محیط‌های مشاعی مانند راهرو و راه پله‌های خود اقدام کنند؛ چرا که این مسئله باعث کاهش قابل توجهی از میزان مصرف برق آنان می‌شود.

قافله‌باشی گفت: با توجه به کاهش تولید انرژی در کشور، سهم تعیین شده برای استان در فصل گرما کاهش ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاواتی برق بوده که به همین لحاظ تاکید می‌کنیم برای جلوگیری از هرگونه خاموشی احتمالی، مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی نسبت به رعایت صرفه جویی و مدیریت استراتژیک بار مصرفی خود در ساعات پیک بار اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز