خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد؛

راه اندازی 11 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان زنجان /وضعیت نارنجی در زنجان،خرم‌دره، خدابنده و ابهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۹۳۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، با اشاره به تحویل سهمیه واکسن های استانهای شمالغرب کشور، گفت: تاکنون ۱۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان زنجان راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمدرضا صائینی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، امروز در جمع خبرنگاران گفت:  سهمیه مشخص شده محموله جدید واکسن برای توزیع در استان‌های شمالغرب کشور تحویل گرفته شد.

صائینی، با بیان اینکه محموله جدید در بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، خوی، سراب،قزوین،اردبیل و مراغه توزیع می‌شود، افزود: پس از کسب بارکدها، به سرعت واکسیناسیون گروه‌های سنی اعلام شده انجام می‌شود.

به گفته وی، فاز اجرایی واکسیناسیون  گروه سنی بالای ۷۵ سال آغاز و پس از آن گروه‌های سنی دیگری واکسن دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان زنجان، گفت: در حال حاضر چهار شهرستان زنجان،خرم‌دره، خدابنده و ابهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های طارم، ماهنشان، ایجرود و سلطانیه در وضعیت زرد قرار دارند.

صائینی، در خصوص چگونگی واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال، افزود: افرادی که دارای پرونده الکترونیکی هستند از طریق تماس با آنها برای واکسیناسیون دعوت می‌شوند اما افرادی که می‌خواهند زودتر واکسن دریافت کنند،می‌توانند به نزدیکترین مرکز و پایگاه سلامت محله خود مراجعه کنند.

وی، با اشاره به انتخاب حسینیه اعظم زنجان به عنوان مرکز تجمیعی تزریق واکسن، گفت: این موضوع در دست بررسی است و با توجه به شرایط در این خصوص تصمیم‌گیری شده و یا محل دیگری جایگزین می‌شود.

صائینی، تصریح کرد: علاوه بر فعالیت مراکز و خانه‌های بهداشت در خصوص واکسیناسیون  قرار است ۳۰ مرکز تجمیعی در استان راه‌اندازی شود که تا کنون ۱۱ مرکز راه‌اندازی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان، اضافه کرد: مرکز سیار خودرویی تزریق واکسن در منطقه گاوازنگ کمک بسیاری به انجام واکسیناسیون کرده است که امیدواریم این مرکز در سایر شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز