خبرگزاری کار ایران

تأکید نماینده مجلس بر ضرورت تجهیز بیمارستان‌های سپیدان و بیضا به اکسیژن‌ساز

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۷۸۱

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس، با اشاره به شرایط شیوع کرونا و ضرورت کاهش ترددهای بین شهری و افزایش توان تجهیزاتی مراکز درمانی، بر لزوم تجهیز بیمارستان‌های حوزه انتخابیه خود به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز مرکزی و ونتیلاتور و دیگر تجهیزات مورد نیاز، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا محسن علیزاده در دیدار رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: بیمارستان‌های شهرستانهای بیضا و سپیدان، به دلیل بعد مسافت با مرکز استان، با هدف پیشگیری از تردد افراد خصوصا بیماران، باید در این شرایط کرونایی به امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی مجهز شود.

علیزاده گفت: یکی از نیازهای شدید بیماران کرونایی طی دوران بستری اکسیژن تراپی است وپروسه درمان و بهبودی بیمار، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تامین کپسول اکسیژن مورد نیاز بیماران دشوار و هزینه بر بوده و به همین دلیل نیازمند اقدام فوری برای نصب دستگاه‌های اکسیژن ساز در مراکز درمانی هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: این روزها کادر عزیز و ایثارگر درمان در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند و رسالت و تعهد سنگینی در قبال سلامت جامعه به عهده دارند که در این راستا سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته‌اند.

نماینده سپیدان و بیضا اضافه کرد: مردم فهیم و عزیز با استفاده صحیح از ماسک، دوری از تجمعات و دورهمی ها، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از مصرف غذا در رستوران ها و حضور نیافتن در مکان های شلوغ، بدون تهویه مناسب و پرخطر نقش بسزایی در کنترل و ریشه کن کردن این ویروس منحوس خواهند داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو نیز با گفت: ظرفیت تولید ونتیلاتور کشور افزایش یافته است و اکنون به یکی از صادرکنندگان با کیفیت این دستگاه نیز تبدیل شده ایم.

محمدرضا شانه ساز گفت: در اسرع وقت طی هماهنگی با معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تجهیز بیمارستان های سپیدان و بیضاء به ونتیلاتور، دستگاه اکسیژن ساز سنترال ۶۰۰ لیتری و دیگر امکانات و اقلام تشخیصی و درمانی اقدام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز