خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم البرز در مجلس خبر داد؛

تأیید ۹۱ درصد نامزدهای انتخابات شوراها توسط هیأت اجرایی شهرستان‌ها/تأیید برخی از داوطلبان با پرونده های ناقص

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۷۴۹

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد گفت: تفاوت تأیید صلاحیت‌ها به کوتاهی هیأت اجرایی بر می‌گردد، چراکه داوطلبانی که نقص پرونده داشته و ثبت نام آنها غیرقانونی بود، بدون داشتن مدارکی همچون گواهی تحصیل و سوءپیشینه به روند بررسی صلاحیت‌ها وارد و تأیید شدند..

به گزارش ایلنا از البرز ،علیرضا عباسی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خانه ملت کرج برگزار شد اظهار کرد: مدیریت شهر و روستا بر اساس قانون اساسی به وسیله انتخاب مردم و تعیین شوراها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که باید بر اساس قانون صورت بگیرد تعیین حداقل شاخص‌های نامزدها توسط هیأت‌های نظارت و اجرایی است تا مردم نیز بتوانند نامزدها را بر اساس معیار حداکثری انتخاب کنند.

سخنگوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان البرز تصریح کرد: برخلاف ادعاهایی که مطرح شده، رد صلاحیت گسترده در البرز وجود نداشت و تأیید صلاحیت‌ها با روند معقول نیست.

وی خاطرنشان کرد: از اسفند ماه سال گذشته روند تأیید صلاحیت‌ها را آغاز کردیم و ۹۱ درصد داوطلبان انتخابات شوراها توسط هیأت اجرایی شهرستان‌ها تأیید و ۹ درصد رد صلاحیت شدند.

عباسی با بیان اینکه پرونده افراد رد صلاحیت شده به طور مستقیم به هیأت نظارت استان فرستاده شد، گفت: در هیأت نظارت شهرستان‌ها نیز ۸۵ درصد تأیید صلاحیت شدند.

وی اظهار کرد: در نهایت بعد از بررسی اعتراض‌ها ۸۸ درصد داوطلبان انتخابات تأیید صلاحیت و ۱۲ درصد رد صلاحیت شدند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به تفاوت نظر هیأت نظارت و اجرایی بیان کرد: نهادهای مرجع استعلام برای هیأت اجرایی بر اساس اداره‌کل اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت اسناد است.

وی تصریح کرد: در روند تأیید صلاحیت‌ها هیأت اجرایی بر اساس قانون، اطلاعات سپاه را نیز جزو مراجع استعلامی خود مورد استفاده قرار داده است.

عباسی با بیان اینکه برخی از تفاوت تأیید صلاحیت‌ها نیز به کوتاهی هیأت اجرایی بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: در هیأت‌های اجرایی برخی داوطلبان که نقص پرونده داشتند و در واقع اصلاً نباید ثبت‌نام می‌شدند تأیید صلاحیت شدند در حالی که این امر خلاف قانون بود و افرادی که به طور مثال سوءپیشینه یا مدرک تحصیلی خود را ارائه نکردند نباید به روند بررسی صلاحیت‌ها وارد می‌شدند در حالی که برخی از آنها تأیید صلاحیت شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز