خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

مدیریت منابع آبی در ترسالی مانع از مشکل خشکسالی در قزوین شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۶۵۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: اگر مدیریت مناسب منابع آبی طی دو سال گذشته که شرایط ترسالی را داشتیم، نبود اکنون استان قزوین نیز با مشکل خشکسالی و کمبود شدید منابع آبی مواجه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای قزوین، یدالله ملکی در جلسه با مدیران شهرستان‌های تابعه و جمعی از مدیران ستادی معاونت حفاظت و بهره‌برداری ضمن تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های همکاران در راستای تحقق اهداف سال ۹۹ گفت: کمبود بارش‌ها در سال جاری و تغییر شرایط آب و هوایی نسبت به سال گذشته باعث کاهش ورودی آب به سدهای کشور شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین ادامه داد:  اگر مدیریت مناسب منابع آبی طی دو سال گذشته که شرایط ترسالی را داشتیم، نبود اکنون استان قزوین نیز با معضل خشکسالی و کمبود شدید منابع آبی مواجه بود؛ ولی خوشبختانه با پیش‌بینی‌های صورت گرفته و ذخیره آب در پشت سد طالقان در حال حاضر آب در کانال‌های آبیاری دشت قزوین جاری بوده و کشاورزان برای کشت بهاره خود در حال استفاده از این منبع آبی هستند.

وی ابراز کرد: برای اینکه در ماه‌های آتی با مشکل کم آبی مواجه نشویم از هم اکنون باید به فکر راه چاره باشیم و کشاورزان و بهره‌برداران نیز باید با صرفه جویی در مصرف آب و عدم افزایش سطح زیر کشت در این مسیر به شرکت آب منطقه‌ای کمک کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها"، عنوان کرد: آب یکی از مهمترین منابع جهت توسعه پایدار و ایجاد اشتغال و تولید می‌باشد؛ لذا ما باید تلاش کنیم تا ضمن کمک به مردم و بهره‌برداران در چارچوب قوانین و مقررات گام‌های موثری را نیز در زمینه تحقق شعار سال و بهبود شرایط تولید و رونق اقتصادی در استان برداریم.

وی سپس به برنامه‌های  سال جاری اشاره نمود و بیان کرد: احداث ساختمان‌های اداری شهرستان‌های البرز، آوج و تاکستان در اولویت برنامه‌های سال ۱۴۰۰ شرکت قرار دارد و امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز مکان مناسبی را برای فعالیت همکاران در این شهرستان‌ها فراهم آوریم.

ملکی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های پیش رو در سال جاری الکترونیکی کردن کامل گردش مراحل کاری است که امیدواریم در سال جاری این مهم نیز محقق گردد؛ چرا که این موضوع می‌تواند زمینه بروز تخلف و فساد را به شدت کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در ادامه با اشاره به وظایف مدیران و رئیسان معاونت حفاظت و بهره‌برداری گفت: نظارت و کنترل بر فعالیت‌ها و عملکرد کارشناسان از جمله وظایف مهم مدیران این معاونت است، که با توجه به حساسیت‌های موجود در بخش آب این وظیفه باید به طور مستمر و با دقت بیشتری صورت پذیرد.

ملکی در پایان گفت: شرکت‌های آب منطقه ای، شرکت‌هایی با وظایف کاملاً تخصصی هستند که باید همه امورات خود را در چارچوب قوانین و با رعایت عدالت و به دور از هرگونه برخورد سلیقه‌ای و با حفظ اخلاقیات انجام دهند و تکریم مردم و کمک به معیشت آن‌ها در این شرایط سخت اقتصادی از جمله وظایف مهم ما است و مردم نیز در صورت مشاهده چنین رفتارهایی قطعاً در راه اجرای عدالت و اقدامات شرکت، همگام و همراه با ما قدم خواهند برداشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز