خبرگزاری کار ایران

مدیر مخابرات منطقه قزوین:

95 درصد جمعیت استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۶۱۷

مدیر مخابرات منطقه قزوین گفت: سال گذشته ۳۳ درصد افزایش در زمینه استفاده از اینترنت پرسرعت در استان به ثبت رسید که اکنون 95 درصد جمعیت استان امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدرضا نصرآبادی با اعلام این خبر گفت: ۱۰۸ پروژه مخابراتی استان قزوین با ۷۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر مخابرات منطقه قزوین افزود: پروژه‌های مورد بهره‌برداری در حوزه زیرساخت، اینترنت، تلفن ثابت و همراه و همچنین پهنای باند بوده است.

نصرآبادی با بیان اینکه قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزه گسترش و توسعه سامانه‌های مخابراتی قرار دارد، تصریح کرد: به لحاظ پوشش جمعیتی، ۹۵ درصد جمعیت استان امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را دارند که استفاده از این میزان حجم در نوع خود می‌تواند بی نظیر باشد.

نصرآبادی یادآور شد: همزمان با شیوع ویروس کرونا، حوزه ارتباطات و اطلاعات همگام با مدافعان سلامت پیشرو در امر مبارزه با این بیماری به شمار رفت تا جایی که در بخش آموزش از راه دور، کسب و کار، اشتغالزایی و بسیاری از موارد دیگر با کمک کارشناسان و متخصصان خود توانستیم بسترهای لازم و ضروری ارتباطی را در سطح جامعه فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته شرکت مخابرات قزوین توانست ۱۴ هزار و ۷۹۹ تلفن ثابت را در سطح استان برقرار کند، افزود: از آغاز سال جدید نیز با افزایش یک هزار و ۱۰۰ مشترک تلفن ثابت، تعداد مشترکان سطح استان به ۴۰۴ هزار و ۴۹۶ مشترک رسیده است.

به گفته این مسئول مخابراتی، هم اکنون ۴۰۵ هزار و ۸۰۴ تلفن مشغول به کار در ۴۰۸ مرکز استان توزیع شده که ۴۸ مرکز آن شهری و مابقی نیز مراکز روستایی هستند.

نصرآبادی با اشاره به ۱۶۷ مرکز ارایه سرویس اینترنت پرسرعت در سطح استان، گفت: سال گذشته ۳۳ درصد افزایش در زمینه استفاده از اینترنت پرسرعت در استان به ثبت رسید و با واگذاری ۳۳ هزار و ۷۲۸ سرویس ای دی اس ال، تعداد آن در استان به ۹۰ هزار و ۴۰۹ مشترک رسیده که قسمت اعظم آن نیز در روستاها شکل گرفته و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲ هزار و ۹۷۱ مشترک به مجموع مشترکان استان اضافه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز