خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت خبر داد؛

تخصیص اعتبار برای رفع مشکلات طرح تفصیلی و حرائم شهری و روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۵۰۱

فرماندار رشت از تخصیص اعتبارات لازم در خصوص رفع مشکلات طرح تفصیلی و حرائم شهری و روستایی خبر داد و گفت: کمیته ای متشکل از معاونت عمرانی فرمانداری، شهرداری و راه و شهرسازی برای حل مشکلات روستاهای پستک و آتشگاه تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی فتح اللهی در جلسه بررسی مشکلات حرائم روستاهای پستک و آتشگاه با تأکید بر ضرورت اتخاذ تصمیمات منطبق بر قانون اظهار داشت: هدف ما برای حل کلیه مسائل باید به گونه ای باشد که سردرگمی سالهای آینده را نیز از بین ببرد، بنابراین باید تصمیم گیری های ما در راستای قوانین و مقررات و مهمتر، جلب رضایتمندی مردم باشد زیرا هدف همه مسئولین خدمت به همه مردم است.

وی با اشاره به اهمیت فرودگاه در توسعه هر استان گفت: گیلان با بهره مندی از مسیر ریلی، دریایی و جاده ای، از فرودگاه نیز در ترابری خود بهره مند است و اینکه فرودگاه تا چه اندازه میتواند در روند توسعه گیلان و منطقه شمال اثرگذار باشد برکسی پوشیده نیست.

فرماندار رشت افزود: نگاه بر مبنای توسعه ما باید در راستای آینده نگری و نگاه خدمت به کل جامعه باشد، بنابراین نمی‌توان تنها به دلیل اهمیت توسعه فرودگاه منافع بخشی از مردم را نادیده بگیریم پس ضروری است اقدامات زیربنایی برای این امر صورت پذیرد، که اثرات مثبت این تصمیمات را نه تنها در سالهای نزدیک که در آینده نیز بتوانیم مشاهده کنیم.

وی با تأکید مجدد بر عمل به قانون در روند همه مراحل توسعه فرودگاه گفت: باید بر اساس هر آنچه که قانون میگوید و هر آنچه که ضابطه تعیین کرده است عمل کنیم و اگر در جایی به اشکال برخوردیم با هم فکری در چهارچوب قانونی و پرهیز از نگاه تک جانبه و فراتر از قانون مسائل و مشکلات پیش روی این امر را رفع نماییم.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با مهم شمردن اراضی گیلان گفت: اهمیت اراضی در گیلان با سایر استان ها و حتی مازندران بسیار متفاوت است. اگر در استانهای دیگر بتوان زمین فرودگاه را به چهار برابر فعلی توسعه داد اما در گیلان حتی افزودن یک وجب برای هر توسعه ای بسیار هزینه بر است.

فرماندار رشت در خصوص رفع مشکلات طرح تفصیلی و حرائم شهری و روستایی و خاص روستاهای پستک و آتشگاه گفت: در کمیته ای متشکل از معاونت عمرانی فرمانداری، شهرداری و راه و شهرسازی که فقط برای حل مشکلات این روستاها تشکیل خواهد شد، اعتبارات لازم تخصیص و بر اساس مصوبات اقدام و عمل خواهد شد.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه طی سخنانی بیان داشت: مشخص نبودن حرائم شهر و روستا موجب ورود مسولین به وظایف یکدیگر شده و این روند باید اصلاح شود.

وی در ادامه افزود: بایستی برای توسعه همه جانبه شهرستان با در نظر گرفتن حق و حقوق مردم تمام توان خود را به کار گیرم.

سردار آقازاده دیگر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، گفت: توسعه فرودگاه رشت بایستی با در نظر گرفتن حق و حقوق مردم در اولویت بوده و کمیته های تخصصی در این زمینه خروجی کار را جهت پیگیری های کشوری به نمایندگان ارائه دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز