خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:

پیش بینی آبرسانی سیار به 51 روستای سمنان با تانکر

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۵۰۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: در ۴۹ روستای تحت پوشش آبفا و ۲ روستای غیر تحت پوشش پیش بینی داریم که در پیک مصرف در تابستان سال جاری، نیازمند آبرسانی سیار باشند.

به گزارش ایلنا از سمنان، محمد طاهری بیان کرد: در شهرستان میامی ۱۲ روستا که ۷ روستا در مناطق کویری مستقر هستند، در شاهرود ۲۰ روستا که ۱۸ روستا در منطقه کویری است، دامغان ۱۱ روستا، مهدیشهر ۴ روستا، آرادان ۲ روستا، گرمسار ۲ روستا و ۲ روستا نیز که تحت پوشش قرار ندارند در سال جار ی با مشکل آب شرب مواجه هستند.

وی افزود: در شرکت آب و فاضلاب کشور ستاد تنش آبی برای کل استان ها تشکیل شد و به تبع آن این‌جلسات در استان نیز برگزار خواهد شد.

طاهری ادامه داد: به جزئیات تعداد روستاها، خانوار، اشتراک، آب تولیدی، میزان نیاز، کمبود و راهکارهای میان مدت و کوتاه مدت در این‌جلسات مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سمنان تصریح کرد: نیاز است تا از ظرفیت دستگاه های اجرایی استان برای آبرسانی با تانکر به این روستا در زمان ‌پیک مصرف استفاده شود.

وی گفت: از ظرفیت چاه هایی که در شهرستان ها و روستاها وجود دارند برای آبرسانی به این مناطق در مواقع تنش و بحران استفاده شود.

طاهری با اشاره به اینکه تلاش داریم تا در آبرسانی سیار با تانکر به روستاهای مذکور، آب با بهترین کیفیت را به مردم برسانیم اظهار کرد: شهرداری ها در ایام پیک مصرف و تنش آبی، از آب شرب شهری برای آبیاری استفاده نکرده و از تانکر برای این مهم اقدام کنند تا با مشکل کمتری در این حوزه مواجه باشیم.

وی اضافه کرد: ما در برخی از روستاها در استان با فقر سفره های آب زیر زمینی مواجه هستیم و همچنین کیفیت آب پایین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سمنان بیان کرد: هدر رفت آب به دلیل فرسودگی انشعابات و همچنین انشعابات غیرمجاز از دیگر مواردی است که در صورت بهبود و اصلاح، در این روستاها می تواند مشکل کمبود آب شرب را بهبود بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز