خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار ایلام خبر داد:

کاهش ۴۵ درصدی میزان نزولات جوی در استان/امسال یکی از کم بارش‌ترین سال‌ها در طول چند دهه اخیر ایلام است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۴۱۸

معاون امور عمرانی استاندار ایلام از کاهش ۴۵ درصدی میزان نزولات جوی در استان خبر داد و گفت: مسال یکی از کم بارش‌ترین سال‌ها در طول چند دهه اخیر استان ایلام است.

به گزارش ایلنا، احمد در نشست بررسی مشکلات کم آبی استان که با حضور دستگاه‌های متولی در مدیریت بحران استانداری ایلام برگزار شد از کاهش ۴۵ درصدی میزان نزولات جوی در استان خبر داد و گفت: امسال یکی از کم بارش‌ترین سال‌ها در طول چند دهه اخیر استان ایلام است و در این راستا لزوم اتخاذ تمهیدات در ارتباط با مشکلات کم آبی بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد : در این راستا تامین و توزیع درست آب شرب از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون عمرانی استاندار با تقدیر از دستگاه‌های متولی برای ایجاد تمهیدات لازم برای مبارزه با خشکسالی افزود: به دستور استاندار و بر اساس پیش بینی‌های انجام شده ساز و کار‌های مهمی در بحث پیشگیری از بحران آب در نظر گرفته شده است.

کرمی اضافه کرد: به طور نمونه آب منطقه‌ای استان با حفظ ذخیره آب سد‌ها نسبت به مدیریت اوضاع اقدام کرده و آب و فاضلاب استان نیز با اصلاح شبکه‌های فرسوده هدررفت آب را کاهش داده است.

وی در ادامه خواستار اتخاذ تمهیدات بیشتر در جهت حفظ وضعیت آب موجود استان شد و گفت: برای این منظور علاوه براینکه نیازمند جداسازی آب فضای سبز از آب شرب هستیم باید در خصوص صرف جویی در مصرف آب فرهنگ سازی شود و مردم نقش مردم را در مدیریت اوضاع بیشتر کنیم.

کرمی در ادامه بر تسریع در روند استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام برای فضای سبز تاکید و بیان کرد: همچنین در این باره می‌توان از آب قنوات سطح شهر برای فضای سبز استفاده کرد و نسب به ذخیره سازی آب شرب در سطح بهینه اقدام کرد.

کرمی افزود: امروز در برخی نقاط استان، چون شهر ایلام، برخی از روستا‌های شهرستان چوار، شهرستان ملکشاهی و برخی نقاط دیگر استان با مشکلات کم‌آبی مواجه هستیم که بایستی برای رفع آن اقدامات فوری و لازم انجام گیرد.

معاون استاندار ایلام در ادامه به اقدامات پیشگیرانه قبل از ورود به بحران آب تاکید کرد و اظهار داشت: هنر ما این است که ضمن حفظ وضعیت موجود، با توجه به شرایط کم بارشی شدیدی که امسال داشته ایم نگذاریم وارد بحران کم آبی در استان شویم.

وی درباره تمهیدات لازم برای تامین آب عشایر گفت: یکی از مشکلات امروز استان تامین آب عشایر استان است که در این راستا نیازمند اعتبار ویژه برای اتخاذ ساز و کار‌های لازم در این زمینه هستیم که انشاالله با همکاری سازمان امور عشایری کشور و استانداری حل و فصل خواهد شد.

گفتنی است که در این نشست ابتدا آیت قیصربیگی مدیرکل مدیریت بحران استان درباره وضعیت آب استان با توجه به کاهش نزولات جوی هشدار داد و خواستار صرف جویی آب در بخش‌های آب شرب خانگی، کشاورزی و صنعتی شد و در این زمینه بر اصلاح الگوی کشت به سمت محصولات سازگار با کم آبی تاکید کرد.

در ادامه مدیران دستگاه‌های آب منطقه‌ای استان، آب فاضلاب، جهاد کشاورزی، امور عشایری و شهرداری ایلام ضمن اعلام نقطه نظرات خود گزارش از آخرین وضعیت آب در حوزه‌های تحت تصدی خود ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز