خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

صدور سند مالکیت در استان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۲۹۴

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: صدور اسناد مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی در استان، ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش ایلنا از زنجان، نشست مشترکی بین مسئولان بنیاد مسکن استان و اداره کل ثبت اسناد و املاک در راستای بررسی وضعیت صدور اسناد مالکیت برای واحدهای شهری و روستایی برگزار شد.

در ابتدا رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن استان، با اشاره به اینکه، خوشبختانه این دو مجموعه همواره با تعامل  مثبت و سازنده در تحقق اهداف و حل مشکلات مردم به ویژه در زمینه صدور اسناد مالکیت در سطح روستاها تلاش کرده اند، افزود: خدمت به مردم به ویژه روستائیان زحمت کش و پر تلاش توفیق الهی است  و لذا در راستای ایجاد امنیت خاطر روستاییان و جلوگیری از اختلافات ملکی و ایجاد ارزش افزوده برای ساکنان روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر، صدور سند مالکیت یکی ازمؤثرترین راه خدمت گزاری است.

خواجه‌ای، برخی از اثرات صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهای کوچک را شاملِ افزایش انگیزه ماندگاری در روستاها و شهرهای کوچک، امکان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی با استفاده از سند به عنوان وثیقه در نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و فعالیت های اقتصادی، کاهش میزان دعاوی در محاکم قضایی ناشی از اختلافات ملکی، افزایش نسبی سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در بخش خدمات، ایجاد فضای تعامل و همکاری بین روستاییان و دستگاه های دولتی برشمرد.

مدیرکل بنیاد مسکن  استان  ضمن ابراز خرسندی و قدردانی از افزایش تعاملات و همکاری های مشترک بین دو نهاد، خاطرنشان کرد: از ابتدا تاکنون با همکاری این دو مجموعه تعداد 67756 فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی صادر شده است.

خواجه‌ای یادآور شد: در مجموع برای بیش از ۷۳/۱ درصد واحد های مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده  که این میانگین در سطح کشور ۶۲/۸ درصد است، که باید گفت  در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی به رشد و تحقق  183 درصدی در زمینه  صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری نسبت به برنامه کشوری و کسب رتبه اول در این زمینه اشاره کرد و گفت: در طول یک سال گذشته 4588 فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25000 نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک  در این استان صادر شده است که امیدواریم در سال جاری این میزان افزایش یابد.

در ادامه مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان ضمن تقدیر از تعاملات مطلوب این نهاد انقلابی افزود: مجموعه ثبت اسناد و املاک هیچ‌گاه بنیاد مسکن را از خود جدا نمی‌داند و آمار اسناد صادره طی سالیان اخیر نشان از جایگاه بنیاد مسکن و اعتماد دو طرفه دارد.

ناصری آذر از وجود وجه اشتراکاتی بین دو دستگاه سخن گفت و اقدامات بنیاد مسکن در عمران روستاها را بسیار مناسب دانست.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان خاطر نشان کرد: طبق بررسی از وضعیت فعلی صدور اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان، اجرای بهتر قانون الحاقی موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن یکی از الویت‌های این اداره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز