خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بجستان خبر داد:

آغاز برداشت غلات از مزارع بجستان خراسان‌‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۱۳۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجستان از آغاز برداشت غلات گندم و جو در سطحی بیش از ۱۸۰۰ هکتار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی محرابی در این باره گفت: شرایط اقلیمی حاکم بر شهرستان بجستان سبب شده که این شهرستان به عنوان یکی از اولین شهرستان ها در امر برداشت غلات باشد.

وی افزود: برداشت غلات از سطح ۱۴۲۰ هکتار مزارع جو و ۱۹۰ هکتار گندم در شهرستان بجستان اغاز شده که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در ستاد برداشت غلات شهرستان و وجود ۴ دستگاه کمباین فعال در منطقه ، ۵۰ هکتار از مزارع گندم و جو برداشت شده است. 

وی تصریح کرد: نظر به کمبود بارندگی، عدم رشد مناسب غلات و مشکل دامداران در تامین علوفه و چرای سبز مزارع جو، سطح قابل برداشت جو ۸۷۵ هکتار و گندم ۱۷۰ هکتار است و پیش بینی می شود ۱۷۵۰ تن جو و ۳۴۰ تن گندم از این سطح برداشت شود.

وی گفت: برنامه ریزی لازم جهت تحویل محصول گندم به سیلوها انجام شده و این عملیات با حضور ۴ دستگاه کمباین فعال در منطقه در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی بجستان گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هکتار از سطح مزارع غلات شهرستان برداشت شده است و با توجه به کاهش بارندگی ها از ابتدای سال زراعی ۹۹ کاهش برداشت نسبت به سال قبل پیش بینی می شود.

وی افزود: میزان برداشت غلات از مزارع شهرستان بیش از ۳۰۰۰ تن براورد می شود و برابر هماهنگی های به عمل آمده با اداره غله، کشاورزان می توانند محصول گندم تولیدی خود را به قیمت دولتی تحویل سیلوها دهند.

وی گفت: با توجه به تغییرات انجام شده در سایز الکهای تحویل گندم نسبت به سال قبل سود بیشتری عاید کشاورزان پر تلاش می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز